Οικονομία

Κρι Κρι: Ανοίγει τα φτερά της! Τα σχέδια και οι νέες επενδύσεις

Κρι Κρι: Ανοίγει τα φτερά της! Τα σχέδια και οι νέες επενδύσεις
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι έχει… πλάνο και σχέδιο! Σε αυτό, εξέχουσα θέση έχουν οι επενδύσεις στην παραγωγή και στη δημιουργία νέων προιόντων, αλλά και στρατηγικές που θα προστατέψουν την εξαγωγική της δυναμική.

Οι αριθμοί τα λένε όλα για την Κρι Κρι

Η εταιρία η οποία αναμένεται να κλείσει τη χρήση του 2019 με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης πωλήσεων και τζίρο άνω των 100 εκατ.ευρώ, μοιράζει ήδη τις πωλήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς ο εξαγωγικός τζίρος αγγίζει πλέον το 40% των ενοποιημένων πωλήσεων.

Η μεγαλύτερη της αγορά δε είναι η Μεγάλη Βρετανία, όπου πραγματοποιείται το 18% των ετήσιων πωλήσεων (κυρίως με προιόντα ιδιωτικής ετικέτας), και όπου διαθέτει μακροχρόνιες συνεργασίες. Η εκκρεμότητα του Brexit και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις του στις εξαγωγές της εταιρίας έχουν τεθεί από νωρίς στο επίκεντρο του σχεδιασμού της προκειμένου να δημιουργηθούν αναχώματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Κρι Κρι κ.Π.Τσινάβο, ένα ελεγχόμενο Brexit θα επιβαρύνει με εκτελωνιστικά και μεταφορικά κόστη τις εξαγωγές της εταιρίας με ένα ποσοστό 2%-3%, το οποίο η εταιρία δύναται να απορροφήσει προκειμένου να διατηρήσει «ανοιχτή» την αγορά. Στο ενδεχόμενο επίσης ενός άτακτου Brexit και της επιβολής δασμών (γεγονός που ο κ.Τσίναβος θεωρεί αδύναμη πιθανότητα, λόγω του ελλείμματος μεταποιημένων γαλακτοκομικών στην Μεγ.Βρετανία), επανέλαβε την πιθανότητα παραγωγής προιόντων γιαουρτιού στη Βρετανία σε συνεργασία με τοπικό συνεργάτη.

Άνοιγμα στην Ευρώπη

Πέραν αυτού ωστόσο η Κρι Κρι ανοίγει νέες αγορές στην Ευρώπη – περιοχή όπου εκτιμά ότι διαθέτει τη δυνατότητα διείσδυσης- επεκτείνοντας συνεργασίες σε Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία κ.α. Συνολικά η εταιρία εξάγει σε 30 αγορές με ισχυρότερες εκείνες της Μεγ.Βρετανίας και της Ιταλίας.

Σε ότι αφορά στην εσωτερική αγορά, η εταιρία συνεχίζει να κερδίζει μερίδια αγοράς, να δημιουργεί νέα προιόντα, συχνά σε συνεργασία με ελληνικές εταιρίες αλλά και να επενδύει κεφάλαια στην παραγωγή της.

Ειδικότερα, η Κρι Κρι προγραμματίζει επενδύσεις 27 εκατ. ευρώ για την τριετία 2019-2021. Από αυτά τα κεφάλαια τα 12 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, ενώ σημαντικά κεφάλαια θα κατευθυνθούν σε νέα γραμμή παραγωγή παγωτού.

Τα δεδομένα για την Κρι Κρι στην Ελλάδα

Το μερίδιο αγοράς της Κρι Κρι στην Ελλάδα διαμορφώνεται σήμερα στο 15,8% στην αγορά των επώνυμων γιαουρτιών. Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, η διείσδυση της Κρι – Κρι στα ελληνικά νοικοκυριά είναι πολύ μεγάλη καθώς παράγει πάνω από 80% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας με αποτέλεσμα περίπου ένα στα τέσσερα γιαούρτια στην ελληνική αγορά να έχουν παραχθεί από την εταιρεία. Στα παιδικά γιαούρτια η εταιρία έχει την πρώτη θέση με 38%. Στο βρεφικό γιαούρτι που λάνσαρε πρόσφατα έχει κατακτήσει μερίδιο 7%. Επίσης το μερίδιο αγοράς (σε όγκο) παγωτού στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε 15,5%. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει 16.500 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και 5.000 σημεία πώλησης σε Κύπρο, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ιράκ και Κίνα.

Σε βάθος χρόνου ο κ. Τσινάβος δεν απέκλεισε για μία ακόμη φορά το ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού συνεργάτη στην εταιρεία, με στόχο πάντα την ανάπτυξή της, επισημαίνοντας ότι δεν θα είχε πρόβλημα –υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις– το ποσοστό του να μειωθεί στο 60% από περίπου 75% που είναι σήμερα. Παράλληλα υποστήριξε ότι η Κρι – Κρι δεν ενδιαφέρεται να προχωρήσει σε εξαγορά άλλης εταιρείας, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι “η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή για μια εταιρεία να διαθέτει πολλά brands στην ίδια κατηγορία “.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X