Επιλογές

Επιχείρηση… φθηνότερα διόδια! Τι… ανταλλάζει ο Σπίρτζης – Γιατί εξαιρείται η Αττική Οδός

Επιχείρηση… φθηνότερα διόδια! Τι… ανταλλάζει ο Σπίρτζης – Γιατί εξαιρείται η Αττική Οδός
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Την χρονική επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης με αντάλλαγμα μειώσεις στα διόδια θα προτείνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες εκτιμά πως το δορυφορικό σύστημα διοδίων που σχεδιάζεται θα μειώσει και αυτό με τη σειρά του το κόστος σε όλο το δίκτυο της χώρας.

Μιλώντας χθες σε κοινή συνέντευξη Τύπου με την συντονίστρια της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Karima Delli ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι στόχος είναι να αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης ώστε να «προστεθεί φυσικό αντικείμενο για να μειωθεί η τιμή των διοδίων». Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως η Κυβέρνηση θα προσφέρει περισσότερο χρόνο στις κοινοπραξίες να λειτουργούν τους αυτοκινητοδρόμους και να λαμβάνουν έσοδα με αντάλλαγμα να μειωθεί το αντίτιμο που καλούνται να πληρώσουν κάθε φορά οι οδηγοί.

Συνολικό σχέδιο για τα διόδια!

Το υπουργείο ετοιμάζει συνολικό σχέδιο για όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, εκτός από την Αττική Οδό λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης που έχει απομείνει (λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024). Το σχέδιο αυτό θα συζητηθεί με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (κατασκευαστικές – τράπεζες) και θα παρουσιαστεί στο σύνολο του στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο υπουργός Υποδομών αναφέρεται σε μια τέτοια «ανταλλαγή». Και η αλήθεια είναι πως παράγοντες της κατασκευαστικής αγοράς δεν είναι καταρχάς αρνητικοί σε μια τέτοια συμφωνία. Το κρίσιμο θέμα είναι όμως να συμφωνηθεί το μοντέλο με το οποίο θα γίνει κάτι τέτοιο για να μπορέσουν να δώσουν το «πράσινο φως» και οι τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει τα μεγάλα έργα παραχώρησης και λαμβάνουν τα έσοδα τους από τα διόδια.

Πληρωμή διοδίων: Αφήστε τα «ψιλά» και φερθείτε έξυπνα και… ανέπαφα!

Το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι ένα ακόμη καλό που μπορεί να προσφέρει μια τέτοια συμφωνία, πέρα από την μείωση του κόστους των διοδίων, είναι ότι μπορούν αν βρεθούν και πόροι χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας μέσω έργων όπως το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά που θα ενώσει την Ιόνια Οδό με τα ελληνοαλβανικά σύνορα ή το «κλείσιμο» του λεγόμενου δαχτυλιδιού της Πελοποννήσου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το insider.gr, σε κάθε περίπτωση η αγορά εκτιμά πως οι διαπραγματεύσεις για την επέκταση των 35ετών συμβάσεων παραχώρησης θα κρατήσουν πολύ και τα επιχειρήματα της κάθε πλευράς αναμένονται με ενδιαφέρον.

Επιμέλεια: Κώστας Νικολαΐδης

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X