Επιλογές

Eretiki κριτική για την ταινία Φανταστικά ζώα: Τα εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ.

Eretiki κριτική για την ταινία Φανταστικά ζώα: Τα εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ.
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Η ταινία τα εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ είναι βασισμένη στο βιβλίο Φανταστικά ζώα: και που βρίσκονται (2001) της συγγραφέα με τη γόνιμη φαντασία, Joanne Rowling, υπογράφοντας ως J.K. Rowling. Πρόκειται φυσικά για τη συνέχεια του πρώτου μέρους της ταινίας Φανταστικά ζώα: και που βρίσκονται (2016). Στο πρώτο μέρος ταξιδεύοντας σε μαγικά μονοπάτια, το έργο περιγράφει την ιστορία του συγγραφέα και μάγου Newt Scamander, ο οποίος έδρασε 70 χρόνια πριν από τη στιγμή, που ο Harry Potter διάβασε στη σχολή μαγείας, το βιβλίο του πρώτου. Η κεντρική ιδέα της πλοκής είναι πως στον κόσμο ζουν δύο κατηγορίες ανθρώπων. Οι μάγοι και οι μη μάγοι. Αυτή η συμβίωση εξελίσσεται ειρηνικά, κυρίως γιατί οι περισσότεροι, απλοί άνθρωποι αγνοούν την ύπαρξη των μάγων. Έπειτα από ειδική μέριμνα των τελευταίων, όμως. Βεβαίως, υπάρχουν κάποιοι απαράβατοι κανόνες. Φερειπείν, απαγορεύεται η γαμήλια ένωση μεταξύ μάγων και μη μάγων.

Επίσης, υφίστανται μαγικά ζώα διαφόρων μορφών, αποχρώσεων και διαστάσεων, τα οποία ο ειδικών δυνατοτήτων μάγος, Newt Scamander, εντοπίζει και εντάσσει μέσα στην ασυνήθιστα, φιλόξενη βαλίτσα του. Ωστόσο, ελευθερώνει την ψυχή τους. Στο πρώτο μέρος αποκαλύφθηκε ο ακατανίκητος έρωτας της Queennie και του Jacob (μάγισσα και μη μάγος αντίστοιχα), η τρομακτική δύναμη του υιοθετημένου Credence Barebone, μα και η πλεκτάνη του Gellert Grindelwald, με τις προθέσεις του για τους μη μάγους.

Σε αυτό το δεύτερο μέρος, βρισκόμαστε ένα χρόνο μετά στη Νέα Υόρκη, κατά το έτος 1927. Ο Gellert Grindelwald βρίσκεται υπό αυστηρή επιτήρηση στη φυλακή, με τη σύμφωνη γνώμη και επίβλεψη του Αμερικανικού Υπουργείου Μαγείας. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως ο σκοτεινός μάγος κάτι ετοίμαζε, εδώ και αρκετό καιρό….

Μια διανομή της TANWEER

Σενάριο:

Βρισκόμαστε το 1927 στη Νέα Υόρκη, σε μια φυλακή υψίστης ασφαλείας υπό την αιγίδα του αμερικανικού υπουργείου μαγείας. Εκεί κρατείται ο άκρως επικίνδυνος, εγκληματίας μάγος, Gellert Grindelwald. Όμως όχι για πολύ! Ο σκοτεινά ισχυρότατος, χειριστής της μαγείας θα αποδράσει με εντυπωσιακό τρόπο, πείθοντας και τον Abernathy να ταχθεί υπέρ του. Η επιτροπή μαγείας με υπεύθυνο τον Torquil Travers αποφασίζει αρχικά να στείλει τον ατίθασο, μάγο γητευτή των θηριωδών πλασμάτων, Newt Scamander, έπειτα από πρόταση του ηρωικού αδερφού του Theseus, προκειμένου να κυνηγήσει τον Credence Barebone. Επειδή και ο Grindelwald θα επιχειρήσει να προσεγγίσει τον τελευταίο, είναι σημαντικό να γίνουν προσεκτικά βήματα. Η επιτροπή εμπιστεύεται την αποφασιστικότητα του κυνηγού Grimmson για αυτά. Το επιτελείο του σκοτεινού μάγου είναι πλέον στην πρωτεύουσα της Αγγλίας, έχοντας χείριστες προθέσεις για το μέλλον των μη μάγων. Πηγαίνοντας στο Λονδίνο, ο Newt θα συνάψει μια συμφωνία με τον πλήρως ειδικευμένο στην καταπολέμηση σκοτεινών τεχνών, ακαδημαϊκό καθηγητή μαγείας της Βρετανικής Κοινότητας, Albus Dumbledore. Εκείνος τον πείθει να αναλάβει προσωπικά την αντιμετώπιση του Grindelwald. Για κάποιο λόγο, ο Dumbledore αποφεύγει να συγκρουστεί με το μάγο, που κρύβει ανείπωτο μίσος. Παρέχει στον Scamander μια ειδική κάρτα εισιτηρίου για Παρίσι. Όχι τυχαία… Πριν ο Newt επισκεφτεί τη ρομαντική πρωτεύουσα, θα κάνουν την εμφάνισή τους η Queenie με τον μαγεμένο Jacob, έχοντας γαμήλιους προβληματισμούς. Αλλά αγνοείται η Tina.

Ο Credence Barebone κρύβεται στο Παρίσι, σαν εντεταγμένος στην ομάδα του τσίρκου Arcanus, μαζί με την ξεχωριστή maledictus, Nagini. Μεταξύ τους αποκτούν εμπιστοσύνη. Ο Credence αναζητά την ταυτότητα της πραγματικής του μητέρας. Φαίνεται όμως ότι υπάρχει μια απρόβλεπτη συμφωνία, εν αγνοία του νεαρού, μεταξύ του αμείλικτου κυνηγού Grimmson και κάποιου με ειδεχθείς σκοπούς. Εν τω μεταξύ στο προσκήνιο εμφανίζεται ο Yusuf Kama. Ένας μάγος, ο οποίος αναζητούσε για πολλά χρόνια τον Credence. Η Tina επιστρέφει και προσπαθεί μαζί με τον Newt να καταλάβει τι είναι αυτό, που κρύβει η Leta Lestrange. Ενώ o Gellert Grindelwald καλεί σε ένα γιγάντιο συμβούλιο συγκέντρωσης τους ακολούθους του, σκοπεύοντας ταυτόχρονα να προσηλυτίσει καινούργιους πιστούς στο εγχείρημα της κυριαρχίας επί των μη μάγων, τα χέρια του Dumbledore είναι δεμένα. Ωστόσο, o Jacob ανακαλύπτει έναν αλχημιστή εκατοντάδων ετών, έχοντας όμως αποσυρθεί από τις μαγικές ενασχολήσεις. Θα καταφέρει η ομάδα αυτή να νικήσει τις μεταξύ της διαφορές και να αντιμετωπίσει τον ψυχρό Grindelwald;

Σκηνοθεσία:

Η επιγραφή αμερικάνικο υπουργείο μαγείας συνοδεύει την παρουσία πολλών κτιρίων της Νέας Υόρκης του 1927, μέχρι ο φακός να καταλήξει σε μια ειδικού τύπου φυλακή. Εκεί, παρακολουθούμε έναν θυμωμένο τρόφιμο με άσπρα προς ασημένια, μακριά μαλλιά και γένια. Ενώ υποτίθεται ότι τηρούνται οι σωστές συνθήκες για τη μεταφορά του έξω από το κτίριο μέσω ιπτάμενης αμάξης, κάτι ύποπτο συμβαίνει. Ο διευθυντής της φυλακής δεν βρίσκεται όπως νομίζει μαζί με τον Gellert Grindelwald εντός του οχήματος με τα ασυνήθιστα, σκοτεινά άγρια άλογα. Μα με τον Abernathy, που φαινόταν να κρατά τις ρόδες του μεταφορικού μέσου των αιθέρων. Έπειτα από παραπλανητικό ξόρκι του Geller Grindelwald οι δυό τους άλλαξαν μορφή και θέσεις. Ο μάγος προσπαθώντας να αποδράσει, δημιουργεί με το επαναποκτηθέν, ετοιμοπόλεμο ραβδί του μια κατευθυνόμενη θαλασσοταραχή στο σαλόνι της αμάξης και αφού τη σταματήσει, ελέγχει το όχημα με τα οργισμένα, φτερωτά άτια, πετώντας έξω τον τρομαγμένο διευθυντή. Όμως, ενώ ο τελευταίος κατευθύνεται από μεγάλο ύψος προς την αβαθή θάλασσα, ο σκοτεινός μάγος σταματά τη βαρύτητα. Αφήνοντας τον απλά να πέσει στα νερά, από ασφαλή απόσταση αναπνοής. Έχει συμμαχήσει πλέον με τον Abernathy και κατευθύνονται κάπου αλλού… Ακολουθεί ο εισαγωγικός τίτλος της ταινίας!

Γενικά, στο έργο θα υπάρξουν αρκετές στιγμές μαγείας, όμως όχι στο μεγαλύτερο μέρος. Τα σημεία των μαγικών αναφορών παρουσιάζονται ευστόχως. Ξεκινώντας από το λιμνάζον τμήμα του τραπεζιού της επιτροπής μαγείας, όταν καλούν τον Newt Scamander. Η συνάντηση με τη συμφωνία του Dumbledore ξεκινά με ένα μαγικό χέρι που “κατοικεί” σε ένα αντίστοιχης δύναμης γάντι, σαν υπόδειξη συμβολισμού μιας συμφωνίας αληθινών κυρίων. Η ταινία βεβαίως θα εξελιχθεί θέτοντας ανθρώπινους προβληματισμούς, με συμβολικό τρόπο. Όπως η απαγόρευση της γαμήλιας ένωσης μάγων και μη μάγων. Μέσα από το ζευγάρι Queenie και Jacob, φέρνοντάς μας στο νου παραδείγματα αντιθέσεων αριστοκρατίας και εργαζομένων, επιστημόνων και καλλιτεχνών (με την έννοια της συγκεκριμένης ιδιότητας) ή απλά διαφορετικών ηλικιών. Ο προβληματισμός της Queenie με επίκεντρο την επιμονή για την ίδια τη γαμήλια τελετή, έρχεται πολύ κοντά σε έναν κοινωνικό, μιμητισμό αποδοχής. Ή ακόμα η νοητική, επικίνδυνη υπόσταση των προθέσεων του Gellert Grindelwald για το μέλλον των μη μάγων, ως εκπεφρασμένες από τον ίδιο προς το πιστό του ολιγάριθμο, επιτελείο στο Λονδίνο. Θέτοντας έναν σκηνοθετικά αφηγηματικό, προβληματισμό περί ρατσισμού.

Θα παρουσιαστεί ένα καταφύγιο των μερικώς άτακτων, φανταστικών ζώων, με την υπομονετική Bunty ως βοηθό του Scamander να τα φροντίζει με αγάπη και καλοσύνη, παρά τις όποιες δυσκολίες συναντά μαζί τους. Η βαλίτσα του Newt θα έχει την τιμητική της στη μεγάλη οθόνη, αλλά με ουσιώδη τρόπο. Δεν υπάρχει κάποιο πρωτόγονο στοιχείο βίας στην ταινία. Η παρουσία του θανάτου θα γίνει αντιληπτή στο έργο, αλλά στα πλαίσια της απώλειας, που πηγάζει από μαγικά ξόρκια. Προφανώς δεν είναι για τα παιδιά όλων των ηλικιών! Έχει ρομαντική και παραμυθένια διάθεση η αισθητική της ταινίας, όπου συναντιούνται οι ικανότητες των μάγων με τις ανθρώπινες αδυναμίες. Συχνά οι άνθρωποι, δηλαδή οι μη μάγοι, παρουσιάζονται ως πιο δυνατοί σε κάποια θέματα. Βεβαίως, υπάρχει η παρουσία του Albus Dumbledore, ως πολύ πιο νέου ηλικιακά και όχι μόνο! Σε σχέση με τις ταινίες Harry Potter. Σε ό,τι αφορά το χαρακτήρα όμως, η ταινία εστιάζει στην προσωπικότητα αυτού του νέου Dumbledore. Ο προσηλυτισμός του Grindelwald θα φέρει κοντά του άτομα, που δεν θα περίμενε κανείς. Τελικώς σε ένα κάστρο της Αυστρίας ο Grindelwald υιοθετεί και στρατολογεί έναν πανίσχυρο, σύμμαχο ονοματίζοντας τον διαφορετικά.

Ερμηνείες:

Eddie Redmayne: Ενσαρκώνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Newt Scamander.

Είναι κρίσιμη η συνεισφορά του ηθοποιού στην ταινία. Αποδίδεται η καλοσύνη και ταυτοχρόνως η ατίθαση συμπεριφορά του Magizoologist, Newt Scamander. Αρκεί να σκεφτείτε ως θεατές, ότι κάθε φορά που υποτάσσει κάποιο θηριώδες, ξεχωριστό ζώο, δεν υπάρχει κάτι δίπλα του (αυτά προστίθενται με υπολογιστή) και ο ηθοποιός αναπτύσσει την ερμηνεία του, ακολουθώντας ευφάνταστα την εκφραστικότητα της σκηνής. Ή ομοίως με μικρά πλάσματα, όπως εκείνο το ανθρώπινης μορφής πράσινο, κλαδάκι, το οποίο κρατά στο χέρι του. Αποδίδει τις αντιθέσεις που φέρει με τον αδερφό του Theseus, όταν στην αρχή τον  καλεί η αρμόδια επιτροπή μαγείας. Τον ειρωνεύεται εκφραστικά εκεί. Αργότερα τον αφοπλίζει γελώντας και προς το τέλος τον αγκαλιάζει με συγγενική στοργή. Μας μεταφέρει το χιούμορ, μόλις προλογίζει το φλερτ προς την Tina, παρομοιάζοντας τα μάτια της με σαλαμάνδρας. Κάλυψε επάξια το προφίλ ενός κινηματογραφικού ήρωα της μεγάλης οθόνης.

Johnny Depp: Υποδυόμενος τον αμείλικτο μάγο με τα σκοτεινά κίνητρα, Gellert Grindelwald.

Καταρχάς αναφέρουμε πως η ιδέα με τη διχρωμία στα μάτια (το δεξί μάτι ήταν ασυνήθιστου, αληθινού χρώματος για οφθαλμό) ήταν του ηθοποιού. Ο ίδιος είχε φανταστεί την περσόνα αυτή, σαν περισσότερων του ενός ανθρώπων. Βλέποντας την ταινία, διακρίνονται όντως αντιθέσεις στο χαρακτήρα του. Όπως το ότι δεν σκοτώνει το διευθυντή των φυλακών. Στη σκηνή της απόδρασης έχει ένα προσωπείο σαρδόνιας σιγουριάς, για την επίτευξη του στόχου του. Στο Λονδίνο μιλώντας στους πιστούς ακολούθους του, εκφράζει μια πραότητα, μαρτυρώντας την ισχύ, που κρύβουν τα σχέδιά του. Σε μια στέγη ο τρόπος μύησης του Credence αποκαλύπτει την ανθρώπινη πλευρά του ρόλου, που ερμηνεύει εύστοχα ο ηθοποιός. Η περσόνα εμφανίζει γενικά μια ψυχρή αποστασιοποίηση από συναισθηματισμούς. Στην τελική ομιλία του συμβουλίου ωστόσο, αποκαλύπτεται μία ενδιαφέρουσα χειραγώγηση των μάγων. Εκεί, ο ηθοποιός μας δείχνει, ότι ρόλος αναγκάστηκε να αφήσει ελεύθερο το μίσος του.

Jude Law: Στο ρόλο του ακαδημαϊκού καθηγητή μαγείας Albus Dumbledore.

Εδώ υπήρχε ένα μεγάλο στοίχημα. Πως θα παρουσιαστεί ο συγκεκριμένος Dumbledore. O ηθοποιός σε συνέντευξη δήλωσε, ότι όλοι συμφώνησαν πως σημασία έχει ο τρόπος σκέψης αυτού του Dumbledore και όχι εκείνου των εκατοντάδων ετών, από τις ταινίες Harry Potter. Παρουσιάζεται ήρεμος, ευγενής. Ένας εξαιρετικός καθηγητής, που βοηθά τους μικρούς μάγους να νικήσουν τους φόβους τους. Υποκριτικά εμφανίζει μια υγιή αυτοπεποίθηση στις εκφράσεις του προσώπου του. Σαν να γνωρίζει πολλά για την μαγεία, αλλά δεν μιλά ποτέ για αυτή τη γνώση. Η έκφραση της εκτίμησης στην ηθική ακεραιότητα του Newt ανεβάζει την απόδοσή του, χαμηλώνοντας λίγο την ένταση των φωνητικών του χορδών.

Alison Sudol/Katherine Waterstone/Zoe Kravitz/Claudia Kim: Στους αντίστοιχους ρόλους των κυριών Queenie Goldstein, Tina Goldstein, Leta Lestrange, Nagini.

Η ηθοποιός εκφράζει πολύ όμορφα την πικρία της Queenie για τη μη επισημοποίηση του έρωτά της. Είναι χαριτωμένη, έχει διάθεση για ζωή όμως αυτή η απαγόρευση τη “σκοτώνει” και τη δηλητηριάζει, φέρνοντάς τη σε σύγκρουση με πολλά πιστεύω της. Παρουσιάζει το χαρακτήρα ως πολύ ζωντανό, μέσα από τη φωνή και την εκφραστικότητα των ματιών (κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου εύκολο).

Στο ρόλο της Tina αποδίδεται ορθά από την ερμηνεύτρια, η φωνή της λογικής. Όμως αυτή η ισορροπία σπάει, μόλις η Tina αποκαλύπτει επιθυμία για τις πιθανότητες ψευδών φημών που αφορούν τους δημοσιευμένους αρραβώνες του Newt. Η ερμηνεία δείχνει πως κρύβεται ένα σπάνιο ενδιαφέρον στα συναισθήματά της, με μια αίσθηση μερικής ντροπής για αυτά. Πολύ καλή.

Λοιπόν η υποκριτική παρουσία ως Leta είναι αξιοπρόσεκτη και άκρως κινηματογραφική. Υπάρχει φινέτσα, αίσθηση ανεξαρτησίας και το στοιχείο της έντονης, εκπεφρασμένης θλίψης από την ηθοποιό, μόλις αποκαλύπτει σε όλους την τύχη του αδερφού της, Corvus. Έχει πολλές δυνατότητες η ηθοποιός και μέλλον για να συνεχίσει να εξελίσσεται.   

Ως Nagini, η ηθοποιός αποδίδει την κρίσιμη προσπάθεια ένταξης της κοπέλας κάπου. Η ανησυχία της για αυτό, εκφράζεται χωρίς λέξεις. Προς το τέλος του έργου έχει καταλάβει, ότι ανήκει σε άλλο στρατόπεδο. Η ομιλία της εκεί υποστηρίζει άξια την συνεχή αίσθηση φόβου, που επιμένει να την ακολουθεί.

Dan Fogler: Υποδυόμενος τον μη μάγο, αλλά αθεράπευτα ερωτευμένο, χωρίς ξόρκια, με την Queenie.

Οι ικανότητες του ηθοποιού έχουν επιβεβαιωθεί και κατοχυρωθεί από την ταινία Scenic Route (2013). Εισέρχεται στην πλοκή όντας χαρούμενος και κυριολεκτικά μαγεμένος από την Queenie. Μας πείθει, όταν λύνεται το ξόρκι της γαμήλιας συμφωνίας. Ρωτώντας που βρίσκεται, τρέχοντας παράλληλα πίσω από τη σύντροφό του. Σε αυτή την ταινία αναπόφευκτα εκπροσωπεί την παρουσία της αίσθησης του χιούμορ. Ακόμα και όταν μιλά σοβαρά, στον Newt συμβουλεύοντάς τον να μην πει τίποτα για σαλαμάνδρες, μόλις συναντήσει την Tina! Το δραματικό στοιχείο έρχεται ορθά, όταν η Queenie παίρνει μια απρόβλεπτη απόφαση στο τέλος.

Επιτυχής ή ανεπιτυχής η απόδοση σεναρίου, σκηνοθεσίας και ερμηνειών:

Το σενάριο φέρει την υπογραφή της J.K. Rowling. Η συγγραφέας έγραψε τα βιβλία Harry Potter και το Φανταστικά ζώα: και που βρίσκονται (2001). Τα αρχικά J.K. χρησιμοποιήθηκαν, ώστε να μην αντιληφθούν οι νεαροί αναγνώστες εκ πρώτης όψεως, ότι πρόκειται για γυναίκα. Η ίδια θεωρούσε ότι για τέτοιες ιστορίες ο νέος, αντρικός αναγνωστικός πληθυσμός, θα αντιμετώπιζε διαφορετικά το ταλέντο της (Λέω λοιπόν: Διαφωνώ και επαυξάνω! Από ό,τι έχουμε δει σε μεταφορές ταινιών, παρατηρούμε πως η φαντασία της καλπάζει. Πιο συγκεκριμένα πάντως, ένα βιβλίο, εξυπακούεται, πως εξετάζεται από τα γραφόμενα και όχι από το φύλο της/του συγγραφέα). Εδώ λοιπόν γράφει η κυρία Rowling το σενάριο, για ένα έργο της μεγάλης οθόνης. Προτρέπω όποια/όποιον αμφισβητεί την αξία της πλοκής, να ξανασκεφτεί τι σημαίνει για την ποιότητα του έργου, το  γράψιμο της υπόθεσης να προέρχεται από τη συγκεκριμένη γυναίκα!

Στο δια ταύτα, σε αυτή τη δεύτερη ταινία παρατηρούμε, ότι υπάρχει η αίσθηση μιας επεξηγηματικής διάθεσης για τη σύνδεση της ιστορίας. Το παρελθόν του υιοθετημένου Credence μας αποκαλύπτεται. Οι Jacob και Queenie με την παρουσία τους μας υπενθυμίζουν τον διαχωρισμό του κόσμου σε μάγους και μη. Ο Grindelwald βάζει σε εφαρμογή πλέον τα τρομακτικά σχέδιά του. Ο Dumbledore θα εξηγήσει στον Newt πια ιερή συμφωνία εμποδίζει την εναντίωση με τον Gellert. H Leta Lestrange δεν θα έχει όση συμμετοχή θα ήθελαν πολλοί, αλλά θα αφηγηθεί παραστατικά, πόσο σημαντικός υπήρξε ο ρόλος της στη ζωή του Corvus. Σαφώς θα ακουστούν γνώριμες ή ομοιάζουσες μαγικές κουβέντες από τη σχολή του Dumbledore όπως “Πάπυρους Επιδιορθώσιους”, “Αποκαλύψιους” ή “Ridiculous” στην αντιμετώπιση των φόβων. Το χιούμορ είναι μέσα στα κείμενα. Η ατάκα του Jacob “Δεν φαίνεστε πάνω από 375 ετών” στον αλχημιστή Flamel το αποδεικνύει! Η μαγεία δίνει σωστά τη θέση της σε ανθρώπινους συμβολισμούς, μέσα από τις επιθυμίες, φόβους, δυνατότητες και αδυναμίες όλων μας. Είναι ένα καλό σενάριο.

Η σκηνοθεσία πραγματοποιήθηκε από τον David Yates. Επειδή αυτό υποδεικνύει το σενάριο, έτσι και το κομμάτι της κινηματογράφησης μας δείχνει, πως στην ταινία η παρουσία της μαγείας προκαλεί θαυμασμό μεν. Όχι όμως με υπερβολές δε. Τα μαγικά παρεισφρέουν στην ταινία όχι συνεχώς, μα όταν χρειάζεται. Έτσι έχουμε την αίσθηση της έκπληξης των χαρακτήρων μη μάγων, όταν συμβαίνουν τέτοιες ενέργειες ενώπιόν τους. Ο Newt Scamander υποτάσσει μπροστά στο πλήθος το φανταστικό θηλυκό ζώο, κινέζικης καταγωγής, εντός της βαλίτσας. Οι πολίτες μοιάζουν πως έζησαν την αύρα του. Και ότι στιγμιαία ενώθηκαν οι δύο κόσμοι. Έπειτα ο Newt μας δίνει πληροφορίες, ότι εκείνο πλάσμα δεν έχει αυτοπεποίθηση. Επέρχεται δηλαδή μια ανθρώπινη ερμηνεία ψυχοσωματικών συμπεριφορών. Η διαφορά λοιπόν είναι γιατί (;), ασκείται η μαγεία τιςς λίγες φορές, που διακρίνεται στο έργο. Το στρατόπεδο του Grindelwald τη χρησιμοποιεί για κακό σκοπό, ενώ του Scamander (συνήθως!) για το αντίθετο. Μια συνοπτική απόδοση αυτής της αντίθεσης είναι η τοποθέτηση του Circus Αrcanus σε βαλίτσα. Ο προβληματισμός της άσκησης μαγείας λειτουργεί, αφήνοντας αθόρυβα και το πάντοτε ευπρόσδεκτο, ηθικό δίδαγμα. Ανεξάρτητα από αυτό, αποκτούμε μια αίσθηση της χρονολογικής περιόδου. Μέσα σε σπίτια, δωμάτια, δρόμους αναπνέουμε την εποχή, με μια σύγχρονη αίσθηση και όχι ως ρετρό. Στη διεύθυνση φωτογραφίας ήταν, καθόλου τυχαία, ο Phillipe Rousellote (Συνέντευξη με ένα βρικόλακα).

Ο μανδύας του Grindelwald περικλείοντας την πόλη και η προβολή του μαγικού οράματος, που έπειτα μοιράζεται εκείνος με όλους, για το φόβο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αποτελούν δύο όμορφες αντιθέσεις με εντυπωσιακή εμφάνιση. Βάζοντας σε σκέψεις τους θεατές. Στο κομμάτι του animation, αναφέρουμε ότι όπως και στην πρώτη ταινία, μελετήθηκαν για πολύ καιρό τα πλάσματα, που δημιούργησε η φαντασία της Joanne Rowling. Ώστε τα γραφικά του συγκεκριμένου animation να είναι εφάμιλλα της κίνησης και συμπεριφοράς των φανταστικών ζώων, όπως τα matagot ή το κινέζικο, που προαναφέραμε. Η ταινία έχει κατασκευαστεί κατά τέτοιο τρόπο από το σκηνοθέτη, ώστε να μην είναι απαραίτητη η παρακολούθηση της πρώτης ταινίας. Οι ίδιοι οι ήρωες επεξηγούν πολλά για την πλοκή. Ο συμβολισμός της μπλε/γαλάζιας φλόγας ως απόκρυψης των πραγματικών προθέσεων για όσους ακολουθούν τον Grindelwald (επειδή δεν διακρίνεται ο κίνδυνος της αληθινής φλόγας, που αντιπροσωπεύει τις πράξεις του) είναι πανέξυπνος! Ένας ακόμη λόγος για να ανιχνευθεί μια ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία. Επίσης, ο τρόπος που τελειώνει η ταινία…

Οι ερμηνείες είναι ατομικά σε υψηλό επίπεδο και ειλικρινά σε τέτοιες ταινίες φαντασίας δεν γίνεται αλλιώς. Προκειμένου να μυηθεί στην ψυχή των χαρακτήρων ο θεατής. Υπάρχουν ζευγάρια ρόλων, τα οποία επίσης λειτουργούν καλά με θέμα τον εν δυνάμει ή και εν ενεργεία έρωτα. Οι Queenie και Jacob, Newt και Tina, Credence και Nagini, Newt και Bunty. Και κωμικού χαρακτήρα όπως το δίδυμο Jacob με Newt. Λόγω σεναρίου και σκηνοθεσίας οι ηθοποιοί αποτέλεσαν μεγάλο τμήμα της βάσης του έργου. Πολύ ωραία δουλειά!

Συνεπώς είναι επιτυχής η απόδοση σεναρίου σκηνοθεσίας και ερμηνειών.

Επιλογή Casting/Σχεδιασμός κοστουμιών:

Το casting έγινε από τη Fiona Weir. Η συμμετοχή των ηθοποιών περιγράφει τις πολύ εύστοχες επιλογές της. Πέρα από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, που αναφέραμε, έγιναν ορθές επιλογές και στις νεότερες μορφές αναπαράστασης των χαρακτήρων. Επίσης, σωστή χρήση ηθοποιών υπήρξε κατά τη μαθητική σειρά αντιμετώπισης φόβων, με καθηγητή τον Dumbledore. Οι συμμετοχές των Bunty  (Victoria Yeates), Flamel (Brontis Jodorowski), Melusine (Olwen Fuere) και ηγεμόνα του τσίρκου Skender (Olafur Darri Olafsson, έχοντας θεατρικές συμμετοχές στην πατρίδα του και όχι μόνο) σε δεύτερους ρόλους, αποδεικνύουν, ότι έγινε πραγματικά προσεκτική διαλογή ηθοποιών. Οι τέσσερις τελευταίοι, χωρίς να συμμετάσχουν πολλά λεπτά, παραμένουν στη μνήμη του θεατή. Και είναι φυσικό να συμβαίνει κάτι τέτοιο, διότι δεν είναι καθόλου τυχαίοι ερμηνευτές. Πολύ καλό Casting!

Τα κοστούμια σχεδίασε η Colleen Atwood (Sweaney Todd: Ο φονικός κουρέας της οδού Φλιτ). Κατόρθωσε να κατακτήσει δύο πολύ σημαντικές, ενδυματολογικές ισορροπίες. Πρώτον οι ενδυμασίες περιέγραψαν με την ίδια ζέση και φροντίδα αισθητικής, μάγους και μη μάγους. Δεύτερον ο ρουχισμός ταίριαζε με τις προσωπικότητες. Λόγου χάριν για την ψυχρή, αποστασιοποιημένη παρουσία του μάγου Gellert Grindelwald και τη μοχθηρή ψυχή του Skender χρησιμοποιήθηκαν άλλα χρώματα. Επίσης τα ρούχα του Jacob προσδίδουν μια αυτοπεποίθηση, που συνάδει με το χαρακτήρα του, χωρίς να είναι μάγος. Μπράβο στην υπεύθυνη!

Μουσική/ηχητική υπόκρουση:

Τη μουσική έγραψε ο διακεκριμένος James Newton Howard. Γενικά, στην ταινία η μουσική είναι διακριτικά ατμοσφαιρική. Στο ξεκίνημα της ταινίας ακούμε πλήκτρα, σε όμορφο συνδυασμό με γυναικεία φωνητικά. Η μουσική στο δωμάτιο της επιτροπής με το λιμνάζον τραπέζι είναι σκοτεινή, όπως και οι δυσοίωνες εξελίξεις. Το θέμα που ακούμε κατά τη δημιουργία της μπλε φλόγας από τον Grindelwald, είναι εφάμιλλο της στιγμής.

Ο ήχος της ταινίας ακολουθεί πιστά τις στιγμές μαγείας. Η χειραψία με το γάντι χωρίς ιδιοκτήτη, η μεταφορά στη βαλίτσα του Newt ή το μακρινό ταξίδι με τον απρόοπτο, μαγικό κουβά ξεχωρίζουν. Η επίμονη φωνή του Skender στο Circus Arcanus, όταν η Nagini δεν μεταμορφώνεται, τρομάζει! Η δε μεταμόρφωση της τελευταίας, περιγράφει ένα γνώριμο, αλλά πάντα ανατριχιαστικό ήχο. Τα φανταστικά ζώα κάνουν πράγματι θόρυβο! Είτε στην ξηρά είτε στο νερό. Καταγράφεται ηχητικά η προσπάθεια κατάπνιξης της φλόγας του Gellert Grindelwald,  με αρχηγό τον Flamel, και συμμάχους τον Newt τον Theseus και κάποιους ακόμη.

Η ταινία θα ταξιδέψει τους θεατές, κάνοντας τους να βαδίσουν μεταξύ μαγείας και πραγματικότητας. Χωρίς να αντιλαμβάνονται τη διαφορά!

Ο Eretikos κριτικός  Γιάννης Κρουσίνσκυ

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X