Fragilemag

Η στερεοτυπία της αποδόμησης | Με αφορμή τους Σφήκες

Η στερεοτυπία της αποδόμησης | Με αφορμή τους Σφήκες
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Γιάννης Παναγόπουλος

Μια ιδέα αποδόμησης. Να γκρεμίσουμε το θέατρο της Επιδαύρου και να στήσουμε αντίσκηνο στο κέντρο της σκηνής του. Ποιος Αριστοφάνης; Ποιος Ευριπίδης; H τέχνη όπως τη μάθαμε είναι αχρείαστη; Συμφωνούμε; Αν συμφωνούμε, υποθέτω πως έχουμε νέα τέχνη να προτείνουμε. Έχουμε;

Η τελευταία παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου συζητήθηκε και συζητιέται. Όσοι την είδαν μιλούν για φιάσκο xxl διαστάσεων. Δικαίωμά τους. Τι, όχι; Το παρανοϊκό είναι πως στην κουβέντα γύρω από μια παράσταση προσαρτήθηκε και κάτι πολύ μεγαλύτερο. Η αξία της καλλιτεχνικής ελευθερίας. Η ομόθυμη άποψη των αγωνιούντων για την πιστότητα του πλουραλισμού και της ελεύθερης ανάσας που πρέπει να αποπνέει το καλλιτεχνικό έργο, όταν αναζητά στασίδι στη μοναξιά μιας θεατρικής παραγωγής μάς ξεπερνά. Η κουβέντα περί της ελεύθερης διακίνησης μιας καλλιτεχνικής ιδέας δεν θα γίνει με όρους ειδωλολατρίας.

Με αφορμή το πρόσφατο γεγονός στην Επίδαυρο, στο ίδιο – με το παραπάνω- σαδομαζοχιστικό πλαίσιο, απολαμβάνουμε και τα μοιρολόγια των αυτόκλητων εργοδηγών της υποτιθέμενης υγιούς καλλιτεχνικής κριτικής. Mon Dieu ολικής άλεσης. Απαιτούν με φινέτσα πονηρού επαίτη την κάθαρση του σιναφιού τους. Τέλεια. Η αφεντιά τους ας γίνει ο πρόλογος! Και όταν πετάξουν στον ουρανό της αυτοκριτικής να μην ξεχάσουν πως η κριτική τέχνης δεν έχει ημερομηνία γέννησης την ημέρα που συνέλαβαν το δημοσιογραφικό μικρόβιο…

διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: fragilemag.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X