Μετρό Αθήνας: 10 χρόνια χωρίς νέο έργο!

απεργία

Aπό το 2008, δηλαδή εδώ και 10 χρόνια έχει να δημοπρατηθεί νέο έργο του Μετρό της Αθήνας. Το τελευταίο τμήμα που βγήκε σε διαγωνισμό ήταν η επέκταση της γραμμής 3 από το σταθμό της Αγία Μαρίνα προς το κέντρο του Πειραιά. Τώρα γίνεται προσπάθεια να ξεκινήσει ο διαγωνισμός της πρώτης φάσης της νέας γραμμής 4.

Η κατασκευή νέων σταθμών του μετρό, όπου πριν από μερικά χρόνια η ανακοίνωση και μόνο του υπό δημοπράτηση έργου έβαζε φωτιά στις τιμές των ακινήτων της περιοχής, έχουν μείνει προς το παρόν στα χαρτιά.

Η οικονομική κρίση στην χώρα μας έβαλε φρένο στην ανάπτυξη όλων των μεγάλων έργων υποδομής στην χώρα μας, ενώ ένα ακόμης λόγος, ήταν και οι μεγάλες καθυστερήσεις που υπήρξαν λόγω εμπλοκών.

Ενδεικτικό παράδειγμα, αποτελούν οι η επεκτάσεις προς Ανθούπολη, Ελληνικό και Αγία Μαρίνα, οι οποίες καθυστέρησαν σχεδόν τρία χρόνια, λόγω του σκανδάλου της Siemens, που ήταν ο ανάδοχος της σηματοδότησης των σταθμών.

Καθυστερήσεις πάντως παρατηρούνται στη δημοπράτηση της νέας γραμμή του μετρό ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη (στο στάδιο εκδήλωσης ενδιαφέροντος).

Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τα τέσσερα σχήματα που διεκδικούν το έργο, εκτός έχει βρεθεί μία κοινοπραξία με απόφαση της Αττικό Μετρό, λόγω έλλειψης σχετικής εμπειρίας.

Η εν λόγω κοινοπραξία έχει καταθέσει ήδη προσφυγή η οποία και αναμένεται να εξεταστεί μέσα στο επόμενο διάστημα.

Οι προσφυγές αναμένεται να  οδηγήσουν σε καθυστερήσεις την δημοπράτηση του μεγάλου έργου, το οποίο εκτιμάται πλέον για τα τέλη του 2018.

Τη νέα γραμμή 4 διεκδικούν οι Όμιλοι:

1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG “TVS”

2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.

3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA

4. FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Υπενθυμίζεται ότι η  πρώτη φάση της νέας γραμμής του Μετρό θα ξεκινά από την περιοχή του Γαλατσίου (Αλσος Βεΐκου) και διαμέσου της Κυψέλης, του Γκύζη, των Εξαρχείων και του Κολωνακίου θα φθάνει στο ιστορικό κέντρο, θα «ανεβαίνει» από Καισαριανή για Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί. Η Γραμμή θα συναντά το υφιστάμενο δίκτυο σε δύο σημεία (σταθμοί Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός), αλλά χωρίς φυσικά να απαιτηθεί η διακοπή λειτουργίας των άλλων γραμμών.

Εκτιμάται ότι ο ανάδοχος θα αναδειχτεί μέσα στο 2018, ενώ οι μετροπόντικες θα πιάσουν δουλειά μέσα στο 2019. Τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν 7- 8 χρόνια, με το 2025 να είναι μάλλον η χρονιά σταθμός όπου προβλέπεται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4.

Το κόστος για το Μετρό

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1,4 δισ. ευρώ, ενώ οι 14 και 1 σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι: ο σταθμός Άλσος Βεϊκου που θα βρίσκεται στη διαστάυρωση Βεϊκου και Τραλλέων, ο σταθμός Γαλάτσι που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Γαλατσίου και Βεϊκου, ο σταθμός Κυψέλης που θα βρίσκεται στην πλατεία Κυψέλης, ο σταθμός Δικαστήρια που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Ευελπίδων και Μοστοξύδη, ο σταθμός Αλεξάνδρας στη διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη, ο σταθμός Εξάρχεια στην πλατεία Εξαρχείων, ο σταθμός Ακαδημίας στη διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα, ο σταθμός Κολωνάκι που θα βρίσκεται στην πλατεία Κολωνακίου, ο σταθμός Ευααγγελισμός που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου, σταθμός Καισαριανή στη διασταύρωση Υμηττού και Εθνικής Αντιστάσεως, σταθμός Ιλίσια στην πλατεία Κύπρου, σταθμός Ζωγράφου στην Πλατεία Γαρδένια και σταθμός Γουδί στην στην Πλατεία Ελευθερίας.

Η γραμμή 4 θα συνδέεται τόσο με την Γραμμή 2 όσο και με την Γραμμή 3, ενώ το τμήμα Αλσος Βεϊκου – Γουδί της νέας γραμμής 4 θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και την ΕΤΕπ σε ποσοστό που φτάνει το 75%. Σύμφωνα με το insider.gr, με τη λειτουργία της Γραμμής 4 το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας θα μετρά 79 σταθμούς, χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν άλλα μελλοντικά έργα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ