Οικονομία

Currys: Βάζει πωλητήριο στην Κωτσόβολος

Currys: Βάζει πωλητήριο στην Κωτσόβολος
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Κωτσόβολος: Η Currys ανακοίνωσε νωρίτερα ότι αναθεωρεί τη στρατηγική της αναφορικά με τη δραστηριότητα της Κωτσόβολος, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε πώληση των δραστηριοτήτων της.

Ο βρετανικός όμιλος ανακοίνωσε Strategic Review για το ισχυρό της asset, την γνωστή αλυσίδα στην Ελλάδα, με παρουσία και στην Κύπρο η οποία υπεραποδίσει εμφανίζοντας σταθερά υψηλότερες επιδόσεις σε επίπεδο τζίρου και κερδοφορίας συγκριτικά με κάθε άλλη δραστηριότητα της Currys. Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων και η ίδια η πολυεθνική στην ανακοίνωσή της, χαίρει υψηλής αναγνωρισιμότητας, διαθέτει ενοποιημένη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου και ένα ευρύ διαφοροποιημένο μείγμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Currys επανεξετάζει τακτικά τη δομή του ομίλου μέσα από το πρίσμα της αξίας που δημιουργεί για τους μετόχους και πιστεύει ότι η δύναμη της μάρκας Κωτσόβολος, το μακροπρόθεσμο ιστορικό κερδοφόρων χρήσεων και η ηγετική θέση της στην αγορά δεν αντικατοπτρίζονται επί του παρόντος στην αποτίμηση του ομίλου. Δεδομένων των ισχυρών οικονομικών προοπτικών για την Ελλάδα και των μελλοντικών ευκαιριών ανάπτυξης για την επιχείρηση, η διοίκηση της Currys πιστεύει ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να διερευνηθούν όλες οι επιλογές για την Κωτσόβολο.

Ο Alex Baldock, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου σχολίασε μεταξύ άλλων ότι “…η Κωτσόβολος είναι μια εξαιρετική εταιρεία με λαμπρό μέλλον και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αξιολογήσουμε τον καλύτερο τρόπο να πάμε μπροστά την Κωτσόβολο για να μεγιστοποιήσουμε την αξία για τους μετόχους μας”.

Τα μεγέθη

Υπενθυμίζεται ότι η Κωτσόβολος κλείνει το οικονομικό έτος 2022/2023 με αύξηση πωλήσεων 12% και περνά τον πήχη – τον στόχο για πωλήσεις πάνω από τα 700 εκατ. ευρώ φέτος, με αποτύπωμα στην κερδοφορία.

Οι καλές επιδόσεις πριμοδοτούν τα σχέδια της αλυσίδας για γεωγραφική επέκταση σε περιοχές που δεν έχει παρουσία, όπως στο Κιλκίς που άνοιξε πρόσφατα, στην Αλεξανδρούπολη που επανατοποθετείται σε νέο σημείο, στη Ζάκυνθο, στο Ρέθυμνο κ.α.. Επιπλέον, λανσάρει νέα concept. Άνοιξε για παράδειγμα κατάστημα “K spot” στο Sani Resort. Σε συνέχεια και του “K spot” στη Ρόδο, αυτό το ευέλικτο μοντέλο καταστήματος με είδη τεχνολογίας, υπηρεσίες και service φαίνεται να ταιριάζει στις ανάγκες νησιών και τουριστικών περιοχών. Οπότε η ανάπτυξη του δικτύου αναμένεται να συνεχιστεί.

Με βάση στοιχεία που δημοσίευσε πριν από λίγο καιρό ο βρετανικός όμιλος ο τζίρος της Κωτσόβολος ενισχύθηκε κατά 12% στην οικονομική χρήση που έκλεισε 30 Απριλίου (1/5/2022-30/4/2023) ενώ σε επίπεδο ομίλου σημειώνεται πτώση 7%. Μάλιστα στο δεύτερο εξάμηνο (Νοέμβριος 2022-Απρίλιος 2023) η ελληνική αλυσίδα “ανέβασε ταχύτητα”, με την αύξηση των πωλήσεων σε ίδια καταστήματα να διαμορφώνεται σε 20% από 4% στο α’ εξάμηνο συγκριτικά με τις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρονιάς. Στην περίοδο αιχμής, δηλαδή τις 10 εβδομάδες μέχρι τις 7 Ιανουαρίου που περιλαμβάνει την Black Friday η αύξηση των πωλήσεων φτάνει το 12% ενώ μετά την αιχμή, 16 εβδομάδες μέχρι τις 29 Απριλίου, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων φτάνει το 28%.

Η ισχυρή ανάπτυξη στο β’ εξάμηνο εκτιμάται ότι ευνόησε την κερδοφορία που “ροκάνισε” στο α’ εξάμηνο (Μάιος-Οκτώβριος 2022) του οικονομικού έτους η πίεση στα κόστη σε συνδυασμό με την καθυστέρηση ενεργοποίησης του προγράμματος “ανακυκλώνω, αλλάζω συσκευή”.

Ειδικότερα, με βάση τα επίσημα στοιχεία, στο α’ εξάμηνο (Μάιος-Οκτώβριος 2022) ο τζίρος της Κωτσόβολος έκλεισε ενισχυμένος κατά 5% ενώ σε ίδια καταστήματα η αύξηση κυμάνθηκε σε 4%. Οι πωλήσεις της ελληνικής εταιρείας ανήλθαν σε 339 εκατ. ευρώ (295 εκατ. στερλίνες) έναντι 321 εκατ. ευρώ (280 εκατ. στερλίνες) στο αντίστοιχο διάστημα του 2021 και οι online πωλήσεις υποχώρησαν στο 7% του τζίρου από 8% αντίστοιχα.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) μειώθηκαν σε περίπου 1,15 εκατ. ευρώ (1 εκατ. στερλίνες από 11 εκατ. στερλίνες στο αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης), το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε περίπου 15 εκατ. ευρώ και οι λειτουργικές ταμειακές ροές ανήλθαν σε 4,6 εκατ. ευρώ.

Η αλυσίδα στις 29 Οκτωβρίου λειτουργούσε 91 καταστήματα στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο, όπου δρομολογεί προσεχώς τα εγκαίνια ενός ακόμη καταστήματος στην Πάφο.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X