Επιλογές

«Η Ναυτιλία αντιμετωπίζεται με μηδενική ανοχή» λένε οι εφοπλιστές

«Η Ναυτιλία αντιμετωπίζεται με μηδενική ανοχή» λένε οι εφοπλιστές
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

«Οι πιέσεις για την περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων είναι δυσανάλογη σε σχέση με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου», σχολίασε ο πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης αναλύοντας τις προκλήσεις για την ελληνική Ναυτιλία εν όψει της εφαρμογής του νέου κανονισμού του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας ( ΙΜΟ) από το 2020.

Οι εφοπλιστές και η ελληνική Ναυτιλία

Μιλώντας σε ημερίδα του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων την Πέμπτη με θέμα «Ενέργεια, Μεταφορές και Εμπόριο: Προκλήσεις και Προοπτικές για την Ελληνική Ναυτιλία», ο κ. Βενιάμης σημείωσε ότι όσον αφορά στη μετάβαση από το 2020 σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, υπάρχουν παράμετροι οι οποίες δεν έχουν μελετηθεί όπως είναι η διαθεσιμότητα των καυσίμων, θέματα ασφαλείας κλπ. «Καλούμαστε να επιλύσουμε τα αδιέξοδα των άστοχων νομοθετημάτων», επεσήμανε σχετικά ο κ. Βενιάμης τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική η ναυτιλία προκειμένου να αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο τα επόμενα χρόνια.

Ο πρόεδρος των εφοπλιστών αναφέρθηκε στις προκλήσεις του κλάδου όπως είναι οι τάσεις προστατευτισμού, οι γεωπολιτικοί παράγοντες και οι περιορισμένες χρηματοδοτικές πηγές. Όπως σημείωσε, η παρατεταμένη περίοδος ύφεσης, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, η υπερπροσφορά χωρητικότητας (η οποία δημιουργήθηκε κατά την εποχή της ευμάρειας) και η έλλειψη ρευστότητας καθώς έχει «κλείσει η στρόφιγγα του τραπεζικού δανεισμού» δυσχεραίνουν τις συνθήκες για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι η ναυτιλία δεν είχε το leasing σαν όχημα καθώς δεν υπήρχε σχετικός νόμος και εξέφρασε την ελπίδα ότι μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες ο σχετικός νόμος θα περάσει από την Βουλή.

Ο κ. Βενιάμης δεν παρέλειψε ωστόσο να αναφερθεί και στην συνεισφορά του κλάδου στην οικονομία η οποία διαμορφώνεται στο 7% του συνολικού ΑΕΠ σημειώνοντας παράλληλα ότι η ελληνική ναυτιλία ελέγχει το 53% του κοινοτικού στόλου και το 23% της παγκόσμιας χωρητικότητας καθώς και το 17% του παγκόσμιου στόλου LNG.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X