Κοινωνία

ΤΕΡΝΑ: Παραδίδεται σήμερα ο άξονας Λαμία -Καλαμπάκα του Ε65 -Στην κυκλοφορία τα 136 χλμ.

ΤΕΡΝΑ: Παραδίδεται σήμερα ο άξονας Λαμία -Καλαμπάκα του Ε65 -Στην κυκλοφορία τα 136 χλμ.
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ε65: Σήμερα Τρίτη 23 Απριλίου παραδίδεται από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το νότιο τμήμα του Ε65 που εξασφαλίζει εύκολη μετάβαση από τη Λαμία στην Καλαμπάκα.

«Η κορδέλα αύριο θα κοπεί λίγο πριν από το εντυπωσιακό τούνελ των τριών χιλιομέτρων» και οι εκδρομείς του Πάσχα θα μεταβούν από το νέο δρόμο στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στη λίμνη Πλαστήρα, στα ορεινά του Μουζακίου, της Αργιθέας, στα ορεινά της Καλαμπάκας, σε μέρη δηλαδή που δοκιμάστηκαν από τον «Ντάνιελ», όπως είπε ο κ. Ταχιάος. Το κομμάτι Καλαμπάκα – Εγνατία θα παραδοθεί στο τέλος του 2025 και στις 6 Φεβρουαρίου του 2027, το έργο στο Καστέλι της Κρήτης όπου ωστόσο υπάρχει ανάγκη να βρεθούν 400 εργάτες, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Με τρεις εργολαβίες θα παραδοθεί μέσα στο 2025 και το έργο Πάτρα – Πύργος.

Σε οδικά έργα της τάξης των 900 εκατομμυρίων για την πληγείσα Θεσσαλία, αναφέρθηκε ο Νίκος Ταχιάος ενώ μίλησε και για δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι σιδηροδρομικών έργων 470 εκατομμυρίων για την ανάταξη της γραμμής μεταξύ Δομοκού και Λάρισας και τους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας.

«Όλα τα έργα προϋποθέτουν να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις. Και το μεγάλο πρόβλημα που δεν είναι γνωστό, είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό, δεν υπάρχουν εργάτες, συνεργεία, χειριστές μηχανημάτων.
Το να τρέξουν σήμερα τόσα πολλά εργοτάξια, όσα έχουμε ανοίξει ως κυβέρνηση στην Ελλάδα, είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα», είπε ο Νίκος Ταχιάος.

Στην Κρήτη, για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο του Καστελίου, το οποίο είναι ένα τεράστιο έργο, λείπουν περίπου 400 εργάτες, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών προσπαθεί να εξασφαλίσει δυναμικό με διακρατικές συμφωνίες όπως με την Ινδία.
«Στη Θεσσαλία μέσα στο καλοκαίρι θα ανοίξουμε πάρα πολλά εργοτάξια για να μπορέσουμε να κάνουμε τις αποκατάσταση του Ντάνιελ, μεγάλα έργα, πολλές γέφυρες, πολλοί δρόμοι», πρόσθεσε ο υφυπουργός.

ΒΟΑΚ: Πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις

«Δεν μπορεί να ζητάμε και ΒΟΑΚ και να κωλυσιεργούν. Και το λέω αυτό γιατί έχουμε δει πάρα πολλές αποχές που αφορούν τις δίκες που έχουν σχέση με το Δημόσιο στην Κρήτη. Μία παραχώρηση είναι το τμήμα Χανιά Ηράκλειο, πολύ σημαντικό έργο, που θέλει κάποιο χρόνο για την συμβασιοποίηση του γιατί είναι παραχώρηση, δηλαδή θα αποπληρωθεί με τα διόδια. Πρέπει δηλαδή να μπουν στο παιχνίδι και οι τράπεζες και τα δάνεια να συνενωθούν», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών.

Με 270 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης, και την υπόλοιπη χρηματοδοτική συμβολή, όπου χρειαστεί από το Δημόσιο το έργο περνάει μέσα από δύο μεγάλους οικισμούς, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, όπου υπάρχουν αντιδράσεις για τη χάραξη. Έχουν γίνει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από το Δήμο Ηρακλείου και το Δήμο Μαλεβιζίου, που θέλουν διαφορετική διέλευση μέσα από την πόλη του Ηρακλείου και σε ένα βαθμό έχει λογική», είπε ο Νίκος Ταχιάος.

FlyOver: Τοεργοτάξιο έχει πάρει μια μορφή η οποία δεν μπορεί να αντιστραφεί

Σε ερώτηση σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή» για την Ανατολική Περιφερειακή, τη γνωστή flyOver , ο υφυπουργός είπε ότι «μιλάμε για 82 στρέμματα σε μία έκταση κάποιων δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων δάσους, απειροελάχιστη έκταση που σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό είναι χαρακτηρισμένη ως δάσος, αλλά στην πράξη είναι τα πρανή της περιφερειακής οδού, τα οποία δεν είναι φυτεμένα, δεν έχουν δέντρα».
Είναι αλήθεια αυτό το οποίο λέει η Αυγή, είπε ο Νίκος Ταχιάος μιλώντας για μεγαλύτερη έκταση προς υλοτόμηση. Η νέα ΑΕΠΟ έχει κυρωθεί, η οποία επιτρέπει την επέμβαση στα τμήματα εκείνα τα οποία χρειάζεται να καταληφθούν.
Αλλά η ουσία είναι ότι δεν κερδήθηκε η προσωρινή διαταγή, που κατά την άποψή μου, ήταν μια σολομώντεια λύση την οποία έδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας για να λύσει το γεγονός ότι υπήρχαν συνεχώς δικόγραφα τα οποία προσετίθεντο σε αυτήν τη δίκη και στα οποία έπρεπε συνέχεια να απαντά το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Οπότε, ενώ δόθηκε αυτή η προσωρινή διαταγή, ελάχιστες μέρες μετά, έγινε η δίκη. Περιμένουμε την έκβασή της.
Εμείς σεβόμαστε τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά το εργοτάξιο έχει πάρει μια μορφή η οποία δεν μπορεί να αντιστραφεί», τόνισε.

Σχετικά με τις αντιδράσεις ο υφυπουργός τόνισε: «Με στεναχωρεί ότι σε έναν πάρα πολύ μεγάλο βαθμό αυτές οι αντιδράσεις έχουν πολιτικά χαρακτηριστικά και δυστυχώς πηγαίνουν και ευθυγραμμίζονται με αυτές τις απόψεις κόμματα μόνο και μόνο γιατί τώρα βρισκόμαστε σε μια περίοδο εκλογών».

Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό το έργο χωρίς να περιοριστεί η κυκλοφορία στον περιφερειακό, αλλά την ίδια ώρα έχουν ληφθεί πολύ σοβαρά μέτρα μέσα στην πόλη. Αναλαμβάνει η Εγνατία την λειτουργία του περιφερειακού.Έχουν δοθεί 13 εκατομμύρια στο δήμο Θεσσαλονίκης για να κάνει νυχτερινή αποκομιδή. Η Τροχαία έχει ενισχυθεί.
Αυτά είναι πολύ σοβαρά μέτρα και ότι άλλο μέτρο χρειάζεται θα προχωρήσει», πρόσθεσε.

Θεσσαλία: Οδικά έργα 900 εκατ. – Ξεκινάμε από τα σχολεία

«Ως κυβέρνηση καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να συμπαρασταθούμε στους πληγέντες της Θεσσαλίας και σε ό,τι αφορά το υπουργείο Υποδομών, αυτό έχει αναλάβει τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα καθώς και τα σχολεία», είπε ο Νίκος Ταχιάος προσδιορίζοντας ότι:

«Ξεκινάμε με τα σχολεία και τις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι αναθέσεις από την ΚΤΥΠ, την αρμόδια εταιρεία του υπουργείου Υποδομών, σε συνεργασία και με χρηματοδότηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι οποίοι πραγματικά πολύ γενναιόδωρα θα χρηματοδοτήσουν το συγκεκριμένο έργο, το οποίο υπερβαίνει τα 24 εκατομμύρια ευρώ. Προχωράμε στη δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι και συμβασιοποίηση σιδηροδρομικών έργων της τάξεως των 470 εκατομμυρίων, για να μπορέσουμε να ανατάξουμε τη γραμμή ανάμεσα στο Δομοκό και τη Λάρισα, και τις δύο γραμμές Λάρισα Βόλος και Παλαιό Φάρσαλα Καλαμπάκα. Δυστυχώς μόλις είχαν παραδοθεί και τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης τα πήρε και τα σήκωσε. Σε όλη εκείνη την περιοχή λειτουργεί τώρα μονή γραμμή με ηλεκτροδότηση, που δεν επαρκεί για την κυκλοφορία.
Πρέπει πολύ γρήγορα να προχωρήσουμε και θα έχουμε τελειώσει μέχρι τέλος του 2025.

Προχωράμε και σε οδικά έργα της τάξεως των 900 εκατομμυρίων ευρώ για τη Θεσσαλία, ένα τρομακτικό πακέτο στο οποίο υπάρχει συμμετοχή περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ, θα υπάρχει συμμετοχή του ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα είναι λεφτά του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή των Ελλήνων φορολογουμένων», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Εγκαινιάζονται από τον πρωθυπουργό τα τμήματα Καρπενήσι – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα

Ενιαία μορφή αποκτά από σήμερα το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65.

Πλέον τα 136 χλμ. από τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου μέχρι και την Καλαμπάκα είναι προσβάσιμα και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65 αποτελεί τη συνέχεια της Νέας Οδού, δηλαδή του Αυτοκινητοδρόμου Αθηνών, Θεσσαλονίκης Ευζώνων και συγκεκριμένα στο 206,5ο χλμ.

Το έργο που κατασκευάστηκε από την ΤΕΡΝΑ και θα λειτουργεί η Κεντρική Οδός μειώνει σημαντικά την απόσταση της Αθήνας από την Κεντρική Ελλάδα και τη Θεσσαλία.

Η απόσταση Αθήνα – Τρίκαλα θα διανύεται πλέον σε 3 ώρες με μία ασφαλή και άνετη οδήγηση.

Ο Ε65 θα αποτελεί ουσιαστικά τον τρίτο κάθετο άξονα της Νότιας με τη Βόρεια Ελλάδα μετά τον Αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων και την Ιόνια Οδό.

Εγκαίνια

Για τις 10 το πρωί έχουν προγραμματιστεί τα εγκαίνια από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη του τμήματος Καρπενησίου – Ξυνιάδας με εμβληματικό κατασκευαστικό έργο τη δίδυμη σήραγγα Όθρυος μήκους 3 χλμ., αλλά και του μέρους του βόρειου τμήματος Τρικάλων – Εγνατίας Οδού, Τρικάλων – Καλαμπάκας.

Τα διόδια στα 136 χλμ. ανέρχονται στα 8,2 ευρώ ανά κατεύθυνση.

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δις ευρώ περίπου.

Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας.

Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Ε65 στα 136 χλμ.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των 136 χλμ. που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ συναντάμε τα εξής:

11 Ανισόπεδους Κόμβους (Γοργοποτάμου, Καρπενησίου, Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου, Τρικάλων, Βασιλικής και Καλαμπάκας) & 4 Ημικόμβους (Α.Θ.Ε. Ανθήλης , Σμοκόβου και Λογγού)
3 δίδυμες σήραγγες , με μεγαλύτερη την Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
31 Γέφυρες, με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
27 Άνω Διαβάσεις & 41 Κάτω Διαβάσεις
5 αμφίπλευρους Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
3 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.) & 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Εξυπηρέτησης Σηράγγων
3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής
3 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ – Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Ράξας). Σε λειτουργία ΜΟΝΟ οι ΣΕΑ Σοφάδων
1 Σημείο Εξυπηρέτησης Πελάτων (Μετωπικός Σταθμός Διοδίων Τρικάλων, ρεύμα προς Λαμία)
3 Μετωπικούς Σταθμούς Διοδίων ( Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Τρικάλων) & 4 Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων ( Ανάβρας, Προαστίου, Τρικάλων και Καλαμπάκας)
Τα διόδια
Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι οι μετωπικοί σταθμοί που θα περάσει ένας οδηγός που θα μπει στον Ε65 από τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα φτάσει έως την Καλαμπάκα, δηλαδή θα διανύσει και τα 136 χλμ. είναι οι εξής τρεις: Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ., Σοφάδων στο 66,2 χλμ. και Τρικάλων στο 105,7 χλμ. Τιμές για ΙΧ θα είναι αντιστοίχως 1,85€, 3,40€ και 2,95€. Σύνολο: 8,2€ για 136 χλμ.

Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

Μέχρι Εγνατία Οδό
Υπενθυμίζεται, ότι υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών. Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

Πειραιάς – Δυτικά Βαλκάνια
Παράλληλα θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου Ε65
Ο Ε65 αναμένεται στο σύνολο των 182,1 χλμ. να έχει παραδοθεί προς το τέλος του 2025 ίσως κι εντός του 2026.

Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι:

-182,1 χλμ.

-14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 2 Ημικόμβοι

– 4 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου

Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
Σήραγγα Τ3Α μήκους 113μ (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)
Σήραγγα Τ3 μήκους 387μ (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)
Σήραγγα μονού κλάδου μήκους 65μ (Καστράκι Καλαμπάκας)
Σήραγγα μήκους 400μ στη χ.θ. 175+660 (Λειβάδια – Αιμιλιανός)
– 48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ

– 33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις

– 291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

– 5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)

– 4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)

– 4 αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)

– 4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)

– 2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων

– 2 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής

Τεχνικά χαρακτηριστικά ανά τμήμα
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά ανά τμήμα του Ε65 έχουν ως εξής:

1. Νότιο τμήμα- Από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. έως Α/Κ Ξυνιάδας 32,5 χλμ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Νότιου Τμήματος είναι:

1 δίδυμη Σήραγγα μήκους περίπου 3 χλμ. ανά κλάδο
15 Γέφυρες
5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Λιανοκλάδι)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Λιανοκλάδι)
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
2. Κεντρικό Τμήμα – Από Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων 79,1 χλμ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κεντρικού τμήματος είναι:

2 δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 500μ., ανά κλάδο
13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
17 Άνω & 22 Κάτω Διαβάσεις
4 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης
140 οχετούς και διαβάσεις πανίδας
5 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου και Τρικάλων) & 2 Ημικόμβοι (Σμοκόβου και Λόγγου)
1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Σοφάδες)
2 Μετωπικούς Σταθμούς Διοδίων (Σοφάδες & Τρίκαλα) και 2 Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων (Ανάβρα και Προάστιο)
1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (Σοφάδες)
1 Κτήριο Τροχαίας (Σοφάδες)
1 Κέντρο Ελέγχου Συντήρησης (Σοφάδες)
1 Κτήριο Πυροσβεστικής (Ξυνιάδας)
1 Κτήριο Εξυπηρέτησης Σήραγγας
3. Βόρειο Τμήμα (Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Εγνατίας)70,5 χλμ.

Εντός της ημέρας παραδίδονται σε κυκλοφορία τα πρώτα 25 χλμ. έως και τον Α/Κ Καλαμπάκας.

Για την κατασκευή του υπολειπόμενου Βόρειου τμήματος του Ε65 έχουν στηθεί και λειτουργούν οι παρακάτω εγκαταστάσεις:

Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Βασιλικής (122,8 χλμ.)
Υποστηρικτή εγκατάσταση, περιοχή Μυκάνης (144,5 χλμ.)
Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Πηγαδίτσας (179,1 χλμ.)
Υποστηρικτική εγκατάσταση, περιοχή Αγιόφυλλου (161 χλμ.)
Στα δύο εργοτάξια Βασιλικής και Πηγαδίτσας απασχολούνται 780 άτομα προσωπικό και χρησιμοποιούνται 440 Μηχανήματα έργου και Φορτηγά

Υποτμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Καλαμπάκας
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά για το υποτμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Καλαμπάκας το οποίο παραδίδεται σε κυκλοφορία είναι:

3 Γέφυρες
5 Άνω & 13 Κάτω Διαβάσεις
1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
36 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Τρικάλων, Βασιλικής, Καλαμπάκας)
1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Ράξα Τρικάλων)
2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας))
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων)
1 Κτήριο Τροχαίας
Υποτμήμα Α/Κ Καλαμπάκας – Α/Κ Εγνατίας
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά για το υποτμήμα Α/Κ Καλαμπάκας – Α/Κ Εγνατίας που κατασκευάζεται είναι:

1 Τεχνικό Cut & Cover (138ο χλμ)
2 Δίδυμες Σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 400μ, ανά κλάδο
15 Γέφυρες
7 Άνω Διαβάσεις & 31 Κάτω Διαβάσεις
139 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
1 Άνω Διάβαση Πανίδας (180ο χλμ)
2 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
4 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Α/Κ Γρεβενών, Α/Κ Οξύνειας, Α/Κ Καρπερού, Α/Κ Εγνατίας)
1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α. Αγιόφυλλο Τρικάλων)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια Τρικάλων)
1 Πλευρικός Σταθμός Διοδίων (Α/Κ Καρπερού)
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Αγιόφυλλο Τρικάλων)
1 Κέντρο Αποχιονισμού (Αγιόφυλλο Τρικάλων)

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X