Κοινωνία

Τα δύο σενάρια για το θάνατο του Γιώργου Μπαλταδώρου

Τα δύο σενάρια για το θάνατο του Γιώργου Μπαλταδώρου
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Δύο είναι τα σενάρια για τη συντριβή του αεροσκάφους του Γιώργου Μπαλταδώρου στη θάλασσα. Η αιτία πάντως ήταν η χαμηλή ορατότητα λόγω υγρασίας και νέφωσης. Αυτές έπαιξαν καταλυτικό ρόλο για την μοιραία πορεία που ακολούθησε το Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας, που χάθηκε χθες το μεσημέρι στο Αιγαίο.

Μέχρι τις 10 το πρωί το αεροδρόμιο της Σκύρου ήταν εκτός δράσης λόγω της κακής ορατότητας. Μόλις άνοιξε οι πιλότοι των δύο Mirage 2000-5 πήραν αποστολή αναχαίτισης.

Είχαν επαφή με τους Τούρκους στη Μυτιλήνη. Από εκεί και αφού τους αναχαίτισαν πολλές φορές έφθασαν παρακολουθώντας τους μέχρι τη Ρόδο. Οι Τούρκοι τους ξαναοδήγησαν μέχρι τη Μυτιλήνη. Όλα αυτά με αερομαχίες κατά διαστήματα.

Οι δύο πιλότοι μας φυσιολογικά κουρασμένοι επέστρεφαν στη Σκύρο για προσγείωση. Μπροστά ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος .
Στην κάθοδο βρήκαν σύννεφα στα 3000 πόδια. Μπήκαν στη νέφωση κι εκεί φαίνεται ότι ο εφιάλτης κάθε πιλότου , η παραίσθηση “χτύπησε” τον Σμηναγό και έπεσε στη θάλασσα. Το δεύτερο Mirage 2000 ακολουθούσε. Ο χειριστής του κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά μόλις στα 1000 πόδια. Μέχρι να τραβήξει το χειριστήριο είχι βρεθεί στα 300 πόδια. Τον έσωσε η εμπειρία του.
Έμπειροι αξιωματικοί, που έχουν εικόνα των στοιχείων της πτήσης των δύο αεροσκαφών, εξηγούν σε συνομιλητές τους ότι το ζεύγος των Mirage μετά την αποχώρηση των Τούρκων που είχαν εισέλθει στο FIR Αθηνών, συνέχισε την πτήση του έως το νότιο το Αιγαίο, εκτελώντας αποστολή επιτήρησης.
Όταν ξεκίνησαν την επιστροφή τους προς το αεροδρόμιο της Σκύρου, άρχισαν να ακολουθούν καθοδική πορεία και τις κρίσιμες στιγμές πριν τη συντριβή, βρέθηκαν να πετούν σε περιοχή με υγρασία και χαμηλή νέφωση, που εμπόδιζαν την ορατότητα.
Τα δύο σενάρια για την πτώση του Mirage

Όλα δείχνουν ότι το Νο1 του σχηματισμού, το μαχητικό δηλαδή που στο πιλοτήριο ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνέχισε την καθοδική πορεία μέσα στο περιβάλλον χαμηλής ορατότητας, και τα κρίσιμα δευτερόλεπτα λίγο πριν φτάσει στη θάλασσα είτε επιχείρησε να επιβεβαιώσει αν η πορεία του ήταν ακριβής ή αν συμβαίνει κάτι. Ωστόσο φαίνεται πως ήταν ήδη αργά, αφού τα λίγα δευτερόλεπτα που χάθηκαν, πιθανότατα στάθηκαν κρίσιμα για την τραγική κατάληξη της πτήσης.

Η άλλη εκδοχή οδηγεί στο συμπέρασμα, με βάση τα στοιχεία της πτήσης, ότι είτε ο άτυχος χειριστής είτε υπέστη κάτι αιφνίδιο, είτε δεν πρόλαβε να εκτιμήσει έγκαιρα τον επερχόμενο κίνδυνο, λόγω του πολύ χαμηλού ύψους που δεν του άφησε περιθώριο αλλαγής πορείας και ανύψωσης.

Για δευτερόλεπτα σώθηκε ο δεύτερος πιλότος

Ένα άλλο στοιχείο που προκαλεί αίσθηση, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των έμπειρων αξιωματικών της Π.Α. που έχουν βάλει στο μικροσκόπιο το χτεσινό τραγικό συμβάν, είναι το πως σώθηκε το δεύτερο αεροσκάφος.

Ο Νο2 του σχηματισμού σε κάποια στιγμή και ενώ ήδη βρισκόταν πολύ χαμηλά (μόλις λίγες εκατοντάδες μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας) αποφάσισε να αλλάξει πορεία. Σταμάτησε να ακολουθεί τον Νο1 υποψιαζόμενος από το χαμηλό ύψος ότι κάτι δεν πάει καλά.

Οριζοντίωσε αρχικά το αεροσκάφος του και παίρνοντας στη συνέχεια ύψος, κατάφερε να γλυτώσει την πρόσκρουση στη θάλασσα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Εκείνη τη στιγμή οι ενδείξεις που υπάρχουν δείχνουν πως βρισκόταν περίπου 160 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Ακολούθως, μεταβίβασε στη βάση του ότι έχασε από το πεδίο του τον Νο1 του σχηματισμού.

Κανονικά ο δεύτερος του σχηματισμού έπρεπε να ακολουθεί τον πρώτο. Ωστόσο φάνηκε πως η επιλογή του να αγνοήσει τον κανόνα, τον έσωσαν.

Αποτελεί τραγική ειρωνεία, ότι μόλις μερικά μίλια πιο μακρυά από το σημείο της συντριβής, ο καιρός είχε ανοίξει. Αν, η προσέγγιση του αεροδρομίου γινόταν διαφορετικά, έμπειροι αεροπόροι εκτιμούν ότι πιθανότατα η τραγωδία να είχε αποσοβηθεί.

Ο νεκρός πιλότος Mirage 2000, ήταν πατέρας δύο παιδιών (vid)

 

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X