Διεθνή

Γέφυρα Βαλτιμόρης: Γιατί κατέρρευσε – Τι οδήγησε στην πρόσκρουση του πλοίου

Γέφυρα Βαλτιμόρης: Γιατί κατέρρευσε – Τι οδήγησε στην πρόσκρουση του πλοίου
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε η πολιτεία του Μέριλαντ με απόφαση του κυβερνήτη Γουές Μουρ, ενώ οι διασώστες συνεχίζουν να αναζητούν ανθρώπους στα νερά του ποταμού Πατάπσκο, όπου βυθίστηκε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η γέφυρα Francis Scott Key, μετά την πρόσκρουση πάνω σε πυλώνα της του κοντέινερ Deli με σημαία Σιγκαπούρης.

Οι εικόνες που κάνουν τον γύρο του κόσμου από την κατάρρευση της γέφυρας  Francis Scott Key Bridge στην Βαλτιμόρη μετά από πρόσκρουση εμπορικού πλοίου κόβουν την ανάσα.

Σύμφωνα με το BBC ο Επικεφαλής της Πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης σε συνέντευξη τύπου ανακοίνωσε ότι η πρόσκρουση έγινε γύρω στις 1:30 τα ξημερώματα της Τρίτης. Μάλιστα επιβεβαίωσε ότι έχουν πέσει αρκετοί άνθρωπο στο νερό, με τις Αρχές να διασώζουν δυο μέχρι στιγμής. Όπως τόνισε ο Επικεφαλής της Πυροσβεστικής, ο ένας είναι πολύ σοβαρά.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για έως και 20 εργάτες που βρίσκονταν εκείνη την ώρα πάνω στην γέφυρα να έχουν πέσει στο ποτάμι ενώ βίντεο δείχνει ότι κάποια αυτοκίνητα που διέσχιζαν την γέφυρα έχουν τυλιχθεί στις φλόγες.

Δύο ελικόπτερα πραγματοποιούν πτήσεις πάνω από την γέφυρα Key Bridge για τυχόν επιζώντες.

Την ίδια ώρα πολλά είναι τα ερωτήματα που γεννιούνται σχετικά με την πορεία του φορτηγού πλοίου αλλά και τα αίτια της πρόσκρουσης.

Τι οδήγησε στην πρόσκρουση του πλοίου

Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, η πιθανότερη εξήγηση για την πορεία του πλοίου ήταν κάποια μηχανική βλάβη στο μήκους 300 μέτρων φορτηγό σημαίας Σιγκαπούρης.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους είναι λιγότερο πιθανή, καθώς αρκετοί θα ήταν αυτοί που ήταν σε υπηρεσία τη στιγμή της πρόσκρουσης στη γέφυρα. «Δεν υπάρχει χώρος για λάθη ενός ατόμου γιατί κάποιοι άλλοι που θα ήταν παρόντες θα φώναζαν “κάτι συμβαίνει εδώ”» πρόσθεσε ο Βρετανός ειδικός. Κατά τον ίδιο «η πιθανότερη αιτία του συμβάντος είναι κάποια βλάβη στη μηχανή του πλοίου ή στο σύστημα πλοήγησης».

Την εκδοχή αυτή ενισχύει η ανακοίνωση της εταιρεία Synergy Marine Group που διαχειρίζεται το πλοίο που έπεσε πάνω στη γέφυρα, σύμφωνα με την οποία, όπως μετέδωσε το Sky News, στα μέλη του πληρώματος που έχουν καταμετρηθεί βρίσκονται και δύο «πιλότοι» (σ.σ. πρόκειται για εργαζόμενους σε λιμάνια που επιβιβάζονται στα πλοία όταν αυτά τα προσεγγίζουν ή αποπλέουν από αυτά).

Ενδεικτική της σοβαρότητας της κατάστασης είναι, πάντως, η απόφαση του κυβερνήτη του Μέριλαντ, Γουές Μουρ, να την κηρύξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης προκειμένου να υπάρξει ενίσχυση από την κυβέρνηση Μπάιντεν.

 

Σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση της εταιρίας Όλα τα μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένων των δύο καπετάνιων που επέβαιναν, έχουν καταγραφεί και δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς, προσθέτει.

Οι λόγοι που κατέρρευσε η γέφυρα

Ο πολιτικός μηχανικός Τζούλιαν Κάρτερ δήλωσε στο Sky News ότι γέφυρες όπως αυτή της Βαλτιμόρης είναι «πολύ αδύναμες σε σημεία». Εξηγεί δε την άποψη του λέγοντας πως: «Αποδεικνύεται με πολλές από αυτές τις κατασκευές – και έχουμε παρόμοιες στο Ηνωμένο Βασίλειο – ότι είναι στην πραγματικότητα αρκετά απλές στην ιδέα… αλλά είναι πολύ αδύναμες σε ορισμένα σημεία.»

Άλλες μεγάλες γέφυρες μπορεί να έχουν κεντρικούς πυλώνες όπου η κύρια δομή είναι αποσυνδεδεμένη από τις υπόλοιπες, αλλά σε αυτή την περίπτωση η διασυνδεδεμένη φύση της γέφυρας σημαίνει ότι «όταν αφαιρείς ένα μέρος της, το διασυνδεδεμένο σύστημα αποτυγχάνει».

Ο Κάρτερ υποστηρίζει ότι η δομή της γέφυρας πιθανότατα δοκιμάστηκε κάποια στιγμή από την σύγκρουση πλοίων. Μπορεί τότε να αποδειχθηκε κατάλληλη για εκείνη την εποχή αλλά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τώρα «διπλάσια σε μέγεθος».

Τέλος, ο πολιτικός μηχανικός ανέφερε στην συνέντευξη του ότι αναμένει ότι πολλά λιμάνια και προβλήτες γεφυρών θα πρέπει να αξιολογηθούν, για ακόμη μία φορά, ως προς τον κίνδυνο να συμβούν ξανά παρόμοιες καταστάσεις.

Η ανάλυση του Sky News για την πρόσκρουση του πλοίου

Το βρετανικό κανάλι προχώρησε σε ανάλυση των καρέ πριν την πρόσκρουση του πλοίου αλλά και των δεδομένων από την κίνησή του, σημειώνοντας ότι το Dali φαίνεται να χάνει ισχύ στη μηχανή, να προσαρμόζει την πορεία του και να βγάζει καπνό πριν να χτυπήσει τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη.

Όπως φαίνεται στα στοπ καρέ από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.

Στις 01:28:44 τοπική ώρα Βαλτιμόρης το πλοίο προσκρούει σε πυλώνα της γέφυρας που καταρρέει μέσα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.

 

Η έρευνα διάσωσης

Μετά την πρόσκρουση του πλοίου και την κατάρρευση της γέφυρας είναι σε εξέλιξη μια μεγάλη επιχείρηση διάσωσης, καθώς σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης στο νερό μπορεί να έχουν βρεθεί έως και 20 εργάτες που ήταν στην γέφυρα τα ξημερώματα της Τρίτης.

Την επιχείρηση δυσκολεύουν οι χαμηλές θερμοκρασίες του νερού στην περιοχή (9-10 βαθμούς Κελσίου) αλλά και το πετρέλαιο που έχει χυθεί στο νερό.

Δείτε LIVE εικόνες από το σημείο

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X