Διεθνή

Στη μαύρη λίστα 27 κρατών το πλοίο που ναυάγησε στη Λέσβο – Υποψίες για παράνομο φορτίο

Στη μαύρη λίστα 27 κρατών το πλοίο που ναυάγησε στη Λέσβο – Υποψίες για παράνομο φορτίο
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Στη «μαύρη λίστα» συνολικά 27 κρατών που συμμετέχουν στη διεθνή οργάνωση ελέγχου ασφάλειας ναυσιπλοΐας Paris MOU ήταν το υπό σημαία Κομόρες φορτηγό πλοίο «Raptor», που βυθίστηκε το πρωί της περασμένης Κυριακής σε θαλάσσια περιοχή της Λέσβου.

Το πλοίο εκτελούσε ταξίδια από την Αίγυπτο, τον Λίβανο και αλλού προς Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία (όπου τον περασμένο Αύγουστο είχε εντοπιστεί να έχει 65 ελλείψεις, κυρίως σε θέματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας) και ιδίως λιμάνια της Ουκρανίας, εν μέσω του πολέμου με τη Ρωσία, γεγονός που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα ως προς το φορτίο που μετέφερε.

Είχε αποπλεύσει από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου για το μοιραίο μπάρκο έμφορτο με αλάτι, αλλά εκτιμάται πως μετέφερε και άλλο, ύποπτο φορτίο, καθώς ο πλοίαρχος απέφυγε να ζητήσει βοήθεια από τις λιμενικές Αρχές επί ώρες, αν και το πλοίο έμπαζε νερά και είχε μηχανική βλάβη. Ενδεχομένως ήθελε να αποφύγει τον έλεγχο του φορτίου από τις ελληνικές Αρχές…

Ο μοναδικός διασωθείς του ναυαγίου του πλοίου, από τα 14 μέλη του πληρώματος, ένας 30χρονος Αιγύπτιος, κατέθεσε στους λιμενικούς πως είχαν σημειωθεί εισροή υδάτων και μηχανική βλάβη από το βράδυ του Σαββάτου. Ομως, ο πλοίαρχος εξέπεμψε σήμα κινδύνου στις 8.20 το πρωί της Κυριακής, όταν είχε ήδη πάρει κλίση, με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε βάθος άνω των 200 μέτρων.

Αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος που ερευνούν το ναυάγιο εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα σχετικά με το ύποπτο φορτίο που ενδεχομένως μετέφερε το «Raptor». Για τον λόγο αυτόν επιστρατεύτηκαν και πράκτορες της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, προκειμένου να εξεταστούν περαιτέρω πληροφορίες για την πλοιοκτήτρια εταιρία και το φορτίο.

Παράνομα τσιγάρα

Αλλο πλοίο της ίδιας εταιρίας είχε βυθιστεί σε θαλάσσια περιοχή της Κρήτης μεταφέροντας πιθανότατα λαθραία τσιγάρα, ενώ η προηγούμενη διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου, με έδρα την Τρίπολη του Λιβάνου, θεωρούνταν ύποπτη από τις Αρχές για έκνομες δραστηριότητες. Μάλιστα, εξετάζεται αν υπάρχει σύνδεσή της με τη μεταφορά όπλων από την Τουρκία στη Λιβύη.

Την ίδια ώρα, σβήνουν και οι τελευταίες ελπίδες για τον εντοπισμό και τη διάσωση των 12 αγνοούμενων ναυτικών του πλοίου, καθώς είναι αδύνατον να σώθηκαν εν μέσω ανέμων έντασης 9 μποφόρ και κυμάτων ύψους 4 μέτρων που επικρατούσαν την ώρα του ναυαγίου.

Υπενθυμίζεται πως πέρα από τον 30χρονο ναυαγό που κατάφερε να κρατηθεί πάνω σε ένα βαρέλι το οποίο επέπλεε στη μανιασμένη θάλασσα και διασώθηκε, ανασύρθηκε νεκρός ένας 40χρονος ναυτικός.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X