Αναλύσεις

Από την επικοινωνιακή αφασία στον επικοινωνιακό ορυμαγδό

Από την επικοινωνιακή αφασία στον επικοινωνιακό ορυμαγδό
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Από την επικοινωνιακή αφασία στον επικοινωνιακό ορυμαγδό τί μεσολαβεί; Η απάντηση είναι απλή. Μία εκλογική ήττα και μία εκλογική νίκη. Έχασε ο ΣΥΡΙΖΑ τις εκλογές και φεύγοντας από την κυβέρνηση, πήρε μαζί του την επικοινωνιακή αφασία. Κέρδισε τις εκλογές η Νέα Δημοκρατία, σχημάτισε κυβέρνηση και άρχισε ο επικοινωνιακός ορυμαγδός. Ανηλεής βομβαρδισμός θα λέγαμε. Αν θα είναι αποτελεσματικός ή όχι θα φανεί, καθότι όταν η επικοινωνία ξεπερνά το μέτρο γυρίζει «μπούμερανγκ». Και το μέτρο θα εξαρτηθεί από το πλήθος, την ένταση και το περιεχόμενο του μηνύματος που μεταδίδεται.

Τώρα, οι πρώην υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ θα μπορέσουν να αντιληφθούν, εφόσον θέλουν, πόσο ολέθρια ήταν η επικοινωνιακή τους αφασία, ο φόβος των δημοσιογράφων. Δεν είχαν καταλάβει και είχαν μία άρνηση να το αντιληφθούν όταν τους το έλεγαν, ότι η επικοινωνία των αποφάσεων, του έργου και των σχεδίων είναι μέρος των καθηκόντων. Σήμερα είναι τραγική επιλογή το «κάνε το καλό και ρίχτο στα γιαλό», γιατί τότε η κάλπη τιμωρεί.

Αν θέλουν, ας πάρουν μαθήματα από εκείνους που τους διαδέχθηκαν. Και ίσως μπορέσουν να εντοπίσουν μία από τις αιτίες της ήττας στις εκλογές (υπάρχουν βέβαια και πολλές άλλες αιτίες που άπτονται του κυρίως κυβερνητικού έργου. Αλλά αυτά θα τα παραθέσουμε σε μελλοντικό άρθρο).

 

Τώρα, η κυβέρνηση επιδίδεται σε έναν επικοινωνιακό ορυμαγδό. Επειδή είναι νωπή η θητεία της, τα αποτελέσματα προς το παρόν είναι θετικά. Όμως, το τελικό συμπέρασμα θα εξαρτηθεί από έναν κυρίως παράγοντα.

Κι΄ αυτός είναι το περιεχόμενο των μηνυμάτων που εκπέμπονται. Αν το μήνυμα είναι μεστό περιεχομένου και περιλαμβάνει θετικές ειδήσεις για τους αποδέκτες, η επικοινωνιακή καταιγίδα θα αποδειχτεί επωφελής. Αν τα μηνύματα είναι κενά ουσιαστικού περιεχομένου και στηρίζονται μόνο στον εντυπωσιασμό, πολύ γρήγορα ο επικοινωνιακός ορυμαγδός θα αποδειχτεί μπούμερανγκ.

 

Υπομονή ως τον Οκτώβριο. Ως τότε θα ξεδιπλωθούν τα κυβερνητικά σχέδια και επιδιώξεις. Τότε θα δούμε και το περιεχόμενο που θα έχουν τα μηνύματα, οπότε θα κριθεί αν ο επικοινωνιακός ορυμαγδός είναι επωφελής ή λειτουργεί αρνητικά.

Θανάσης Λυρτσογιάννης

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X