Ελλάδα

Τηλεπικοινωνίες: Γιατί οι καταναλωτές… παντρεύονται τους παρόχους

Τηλεπικοινωνίες: Γιατί οι καταναλωτές… παντρεύονται τους παρόχους
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ολοένα και πιο δύσκολη γίνεται η αλλαγή παρόχου στις τηλεπικοινωνίες, σύμφωνα με τα στοιχεία του Σώματος Ευρωπαίων Ρυθμιστών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (BEREC), που είχε θέσει σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 18 Ιανουαρίου μια έκθεση για τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου ανά την Ευρώπη, όταν ένας πελάτης θέλει να μεταφέρει τον αριθμό του ή τη συνδρομή Internet σε άλλη εταιρεία.

Γιατί… δεν υπάρχουν διαζύγια στις τηλεπικοινωνίες

Στην έκθεση της BEREC επισημαίνεται πως «η πρόθεση και η δυνατότητα για αλλαγή μεταξύ τηλεπικοινωνιακών παρόχων είναι εξαιρετικά σημαντική για μια ανταγωνιστική αγορά» καθώς «η αλλαγή παρόχου επιτρέπει στους καταναλωτές να αξιοποιήσουν πλήρως τα πλεονεκτήματα από εναλλακτικές προσφορές και παρέχει κίνητρα στις εταιρείες, ώστε να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες και τιμές στους πελάτες τους».

Τα στοιχεία από την Ελλάδα, πάντως, δείχνουν ραγδαία πτώση των αιτήσεων φορητότητας στην κινητή τηλεφωνία, αλλά και αύξηση των αντίστοιχων αιτήσεων στη σταθερή τηλεφωνία. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ενώ το 2014 είχαν κατατεθεί περίπου 750.000 αιτήσεις φορητότητας (μεταφοράς αριθμού σε άλλο πάροχο) και είχαν ικανοποιηθεί περίπου 500.000 από αυτές, το 2017 ο αριθμός των αιτήσεων περιορίστηκε σε 500.668, από τις οποίες ικανοποιήθηκαν μόλις 314.845.

Η σταθερή τηλεφωνία και η… αγορά

Αλλά και στη σταθερή τηλεφωνία, οι αιτήσεις φορητότητας μειώθηκαν από περίπου 900.000 το 2014 σε 647.178 το 2017, αν και πέρυσι σημειώθηκε αύξηση 15,4% σε σύγκριση με το 2016. Μάλιστα στη σταθερή τηλεφωνία ολοκληρώνεται πολύ μεγαλύτερο ποσοστό των αιτήσεων (93% το 2017), εξέλιξη που δείχνει πως είτε οι αντιπροσφορές που γίνονται από τον πάροχο τον οποίο εγκαταλείπει ο καταναλωτής είναι πιο ανταγωνιστικές στην κινητή, είτε πως οι καταναλωτές είναι περισσότερο αποφασισμένοι.

Στην αγορά τηλεπικοινωνιών αποδίδουν τη μεγάλη μείωση στη φορητότητα αριθμών (ειδικά στην κινητή) και στο γεγονός πως οι εταιρείες περιόρισαν τις επιθετικές επιδοτήσεις συσκευών, ενώ παράλληλα λειτούργησε το μητρώο συνδρομητών που εντοπίζει πελάτες οι οποίοι άλλαζαν εταιρείες αφήνοντας «φέσι» στον προηγούμενο πάροχο. Αρκετοί, πάντως, θεωρούν πως τα δύο συγκεκριμένα φαινόμενα δεν αρκούν για να δικαιολογήσουν την πολύ μεγάλη πτώση στην αλλαγή παρόχου κατά την τελευταία πενταετία.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη λειτουργία των αγορών στην Ε.Ε. (Consumer Markets Scoreboard 2018), που παρουσιάστηκε προ τριμήνου, οι καταναλωτές πανευρωπαϊκά θεωρούν πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξουν πάροχο στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Μάλιστα οι υποκατηγορίες «υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας», «συνδρομητική τηλεόραση» και «παροχή υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο» βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τις υπηρεσίες στις οποίες δύσκολα μπορεί να αλλάξει πάροχο ο καταναλωτής.

Ελληνική πατέντα! Η πρώτη ευρωπαϊκή πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης και αναγνώρισης φωνής

Στην έκθεση της BEREC αναφέρεται, επίσης, πως επειδή ορισμένες από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες παρέχονται πλέον ως πακέτα (π.χ. υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας μαζί με συνδρομητική τηλεόραση), η αλλαγή παρόχου είναι ακόμα πιο δύσκολη. Στην ίδια έκθεση προστίθεται πως «στην περίπτωση που η αλλαγή παρόχου εμποδίζεται ή αποθαρρύνεται, τότε μπορεί να επηρεαστεί όχι μόνο η πλευρά της ζήτησης αλλά πιθανώς βάζει εμπόδια και στην είσοδο νέων παικτών στην αγορά, καθώς οι τελευταίοι μπορεί να θεωρήσουν πως “θα είναι δύσκολο να πείσουν τους καταναλωτές να αλλάξουν πάροχο”».

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X