Οικονομία

Κι όμως! Έρχεται… part time λειτουργία στις τράπεζες!

Κι όμως! Έρχεται… part time λειτουργία στις τράπεζες!
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ένα νέο μοντέλο υιοθετούν οι τράπεζες για τα καταστήματά τους. Ένα μοντέλο εκ περιτροπής λειτουργίας, προκειμένου να περιορίσουν τα λειτουργικά τους κόστη.

Οι τράπεζες Πειραιώς και Εθνική έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν σε part time βάση καταστήματα της επαρχίας, σε μια προσπάθεια να συμβιβάσουν τις δεσμεύσεις για μείωση καταστημάτων και προσωπικού που έχουν έναντι του SSM από τα πλάνα αναδιάρθρωσης, με τις δεσμεύσεις τους έναντι της κοινωνίας.

Η νέα μορφή “ευέλικτης λειτουργίας” καταστημάτων έχει ξεκινήσει από τις δύο παραπάνω τράπεζες, καθώς είναι αυτές που έχουν την πιο εκτεταμένη παρουσία στην ελληνική περιφέρεια:

Η μεν Εθνική λόγω του εθνικού ρόλου της στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, η δε Πειραιώς αφενός λόγω της κληρονομιάς της Αγροτικής Τράπεζας και του ρόλου της για τους αγρότες, αφετέρου λόγω της προίκας των καταστημάτων που απέκτησε από τις συγχωνεύσεις άλλων τραπεζών.

Μέχρι αύριο πρέπει να καταβληθεί το δώρο Πάσχα! Πώς υπολογίζεται

Το… κινητό ATM της Πειραιώς!

Στην περίπτωση της Τράπεζας Πειραιώς, μάλιστα, η part time λειτουργία καταστημάτων της επαρχίας φαίνεται να αποτελεί κληρονομιά του “κινητού συνεργείου” με το οποίο λειτουργούσε η Αγροτική Τράπεζα τις δεκαετίες του ΄60, ΄70 και ΄80. To “κινητό συνεργείο” της τότε Αγροτικής Τράπεζας ήταν ένα βανάκι με τρία άτομα (τραπεζοϋπαλλήλους) που περιόδευε στα χωριά, κάνοντας στάσεις και ανοίγοντας ταμείο, σύμφωνα με το πρόγραμμα και όπου υπήρχε ανάγκη. Δείγμα “κινητού συνεργείου” της τότε εποχής διασώζεται στο Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς.

Τρεις φορές την εβδομάδα αντί… καθόλου

Στη σημερινή πραγματικότητα, και παρά το γεγονός ότι η ψηφιοποίηση των τραπεζικών εργασιών είναι αλματώδης, οι τράπεζες δεν θέλουν να αποκοπούν εντελώς ως φυσική παρουσία από τις τοπικές κοινωνίες. Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr, αποφάσισαν να ανοίγουν πιο απομακρυσμένα καταστήματα της περιφέρειας 2 ή 3 ημέρες την εβδομάδα, αντί να τα κλείσουν.

Τα συγκεκριμένα καταστήματα διεκπεραιώνουν όλες τις τραπεζικές συναλλαγές και λειτουργούν με προσωπικό από κοντινό κεντρικό κατάστημα, το οποίο “αποσπάται” για την εξυπηρέτηση της πελατείας των χωριών συνήθως δύο ημέρες την εβδομάδα (π.χ. Τρίτη, Πέμπτη).

Welcome Stores: H αλυσίδα ηλεκτρικών από την επαρχία που κατακτά την Ελλάδα!

Η “άνεση” να λειτουργήσουν με αυτόν τον τρόπο αντί να κλείσουν καταστήματα, δίνεται στις τράπεζες από το γεγονός ότι μπορεί τα καταστήματά τους να είναι ιδιόκτητα (ή ακόμα και ενοικιαζόμενα, αφού το μηνιαίο ενοίκιο στην επαρχία για τραπεζικά καταστήματα κινείται στα 900 – 1.000 ευρώ και είναι ανεκτό για τις τράπεζες) ή και επειδή καλούνται να αξιοποιήσουν προσωπικό που δεν έχει κάνει χρήση προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου.

Σε συνεννόηση οι τράπεζες με τις τοπικές Αρχές

Κυρίως, όμως, επικρατεί το σκεπτικό να εξυπηρετηθούν ηλικιωμένοι, αγρότες και η τοπική κοινωνία. Η πρόθεση αυτή είναι εμφανής από το γεγονός ότι από τις 30 έως μάξιμουμ 100 συναλλαγές που διενεργούνται στα καταστήματα αυτά, το 90% είναι ταμειακές και θα μπορούσαν να διενεργηθούν από τα υφιστάμενα ATMs.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η απόφαση για την part time λειτουργία καταστημάτων λαμβάνεται σε συμφωνία με τις τοπικές αρχές (σε συνεννόηση με τους δημάρχους) και η λειτουργία τους διευρύνεται σε περισσότερες ημέρες αναλόγως των τοπικών συνθηκών και αναγκών (π.χ. καταβολή επιδοτήσεων, πανηγύρια, παζάρια κ.ά.).

«Απελευθερώνεται» 1 δισ. ευρώ για εξοπλιστικά στο… πι και φι!

Σημειώνεται ότι η Εθνική Τράπεζα και η Τράπεζα Πειραιώς έχουν προχωρήσει σε σημαντική μείωση του λειτουργικού τους κόστους με μείωση του δικτύου και του προσωπικού τους. Για την Εθνική, οι λειτουργικές δαπάνες μειώθηκαν πέρυσι κατά 7% (διαμορφώθηκαν σε 868 εκατ. ευρώ), αντανακλώντας την περιστολή των δαπανών προσωπικού (-10,9%).

Για την Τράπεζα Πειραιώς, τα λειτουργικά κόστη του Ομίλου διαμορφώθηκαν το 2017 σε 1,15 δις. ευρώ, μειωμένα κατά 3% από το 2016, ως αποτέλεσμα της μείωσης κυρίως των εξόδων διοικητικής λειτουργίας (-6%), μεταξύ άλλων, μέσω περαιτέρω κλεισίματος καταστημάτων και πρωτοβουλιών ψηφιοποίησης.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X