Κοινωνία

Μειωμένος ΦΠΑ… τέλος! Έρχεται το «ισοδύναμο» και τα νησιά… αλλάζουν

Μειωμένος ΦΠΑ… τέλος! Έρχεται το «ισοδύναμο» και τα νησιά… αλλάζουν
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Παρελθόν θα αποτελεί από 1η Ιουλίου ο μειωμένος ΦΠΑ και στα τελευταία πέντε νησιά της χώρας που μέχρι σήμερα απολαμβάνουν αυτό το «προνόμιο».

Την ίδια στιγμή ψηφίζεται το νομοσχέδιο για το «μεταφορικό ισοδύναμο» που θα επιδοτεί μεταφορές ατόμων και εμπορευμάτων στα νησιά, ένα μέτρο που η κυβέρνηση θεωρεί πως θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά.

Μόνο που η αντιπολίτευση και οι νησιωτικές κοινωνίες δεν πείθονται απ’ αυτό το κυβερνητικό αφήγημα.

Από την ερχόμενη Κυριακή τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο θα είναι αρκετά ακριβότερα καθώς ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ θα αυξηθεί στο 24% από 17% και ο μειωμένος συντελεστής από το 9% θα πάει στο 13%. Έτσι μπαίνει και ουσιαστικά τέλος στο καθεστώς του μειωμένου ΦΠΑ το οποίο είχε θεσπιστεί πριν από 20 χρόνια για να αντισταθμιστεί το αυξημένο κόστος μεταφορών και παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών στα νησιά.

Θεωρητικά τον ίδιο σκοπό επιτελεί και το «μεταφορικό ισοδύναμο». Όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή στόχος του Μεταφορικού Ισοδύναμου είναι να εναρμονίσει το κόστος μετακίνησης και μεταφορών με αυτό των κατοίκων και των επιχειρήσεων της ηπειρωτικής χώρας.

Αύριο παίρνετε… 1.000 ευρώ! Κληρώνει ξανά η φορολοταρία!

Αυτό θα γίνεται μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία οι δικαιούχοι (φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις) θα συνδέονται με τους κωδικούς του Taxis και θα υποβάλλουν τα απαραίτητα έγγραφα (αίτηση, εισιτήρια και φορτωτικές) και στη συνέχεια θα λαμβάνουν ένα ποσό στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους ανάλογα με το κόστος της μεταφοράς/μετακίνησης.

Το ισοδύναμο και ο μειωμένος ΦΠΑ στα νησιά

Ειδικά για τις επιχειρήσεις θα τους επιστρέφεται η διαφορά κόστους της θαλάσσιας από την χερσαία μεταφορά. Η επιδότηση θα γίνεται για συγκεκριμένο αριθμό μετακινήσεων που θα καθορίζεται ανά ΑΦΜ.

Όμως όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου αν και το συγκεκριμένο μέτρο αποτελεί μια κίνηση προς την σωστή κατεύθυνση δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντισταθμίσει τις απώλειες από το αυξημένο ΦΠΑ. Μάλιστα η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου ζήτησε από την κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο λέγοντας ότι αυτό «είναι πρόχειρο, χαρακτηρίζεται από ασάφεια και αοριστία, λειτουργεί με όρους δημοσιότητας και με το κριτήριο ενός πρόσκαιρου επικοινωνιακού οφέλους».

Εξωδικαστικός μηχανισμός: Αυτά είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά!

«Δεν υπάρχει ετοιμότητα της εφαρμογής του μέτρου. Δεν υπάρχει σαφής δέσμευση για τα καύσιμα, υπάρχει μόνο αναφορά σε συντελεστές χωρίς κανένα προσδιορισμό του κόστους. Δεν υπάρχει καταγεγραμμένη η διαδικασία ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν μπορούμε να μιλάμε για νησιωτικό ισοδύναμο χωρίς διαδικασία ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν αναφέρονται κριτήρια σε πολλά μέτρα. Και όλα παραπέμπονται στο μέλλον. Αυτό δεν είναι απάντηση σε ένα μεγάλο πρόβλημα» τόνισε η περιφερειάρχης Β. Αιγαίου.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X