Media

Λίστα Πέτσα: «Χαμός» με το long-play τραγούδι του Μιθριδάτη κατά της κυβέρνησης (vid)

Λίστα Πέτσα: «Χαμός» με το long-play τραγούδι του Μιθριδάτη κατά της κυβέρνησης (vid)
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Το 12λεπτο τραγούδι του Μιθριδάτη με τίτλο «Για να μην τα χρωστάω», με το οποίο κατακεραυνώνει την κυβέρνηση, είχε τεράστια απήχηση.

Μέσα σε μόλις 4 ημέρες το τραγούδι του μέλους των «Ημισκουμπρίων» έσπασε φράγμα του 1 εκατομμυρίου προβολών στο YouTube και και παρά την εξαιρετική του πορεία, όλοι απορούν πώς γίνεται να μένει εκτός τάσεων στο YouTube…

Λένε οι «κακές οι γλώσσες» πως η Νέα Δημοκρατία έχει χώσει πολλά χρήματα για διαφήμιση στα social media, όπως και η κυβέρνηση επίσης. Λίστα Πέτσα δηλαδή και στα social media. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν έδωσαν καμία εντολή, αν απαίτησαν αποκλεισμό. Ξέρουμε όμως πως ποτέ δεν έμειναν εκτός τάσεων τραγούδια με πολύ-πολύ λιγότερα views.

Έβαλαν χέρι και στο YouTube; Γιατί όχι; Εδώ αγόραζαν likes από τη Σιγκαπούρη για τις αναρτήσεις του πρωθυπουργού.

Ειδικά μετά τις πληροφορίες, που κάνουν λόγο για ανησυχία της επικοινωνιακής ομάδας της κυβέρνησης, γεννιούνται εύλογα καχύποπτες σκέψεις σχετικά με το γεγονός ότι το τραγούδι δεν αναγνωρίζεται από τον αλγόριθμο της πλατφόρμας.

Χαρακτηριστικό πως 5 μέρες μετά και 1,1 εκατ. προβολές δεν έχει μπει ακόμα το τραγούδι στις τάσεις του YouTube, αντιθέτως εκεί βλέπουμε την συνέντευξη που έδωσε ο ράπερ λίγες ημέρες αργότερα και στην οποία αναφέρθηκε στο τραγούδι του.

Για να βρούμε εξήγηση στο «μυστήριο» πρέπει να ψάξουμε τις παραμέτρους μέσω των οποίων ο αλγόριθμός του YouTube ορίζει ένα video ως trending:

Αν το περιεχόμενο του είναι ελκυστικό προς μια μεγάλη μάζα θεατών.
Αν δεν είναι αποπροσανατολιστικό, αν δεν έγινε με σκοπό το clickbait ή αν δεν περιέχει προκλητικό περιεχόμενο
Αν αναδεικνύει φαινόμενα που συμβαίνουν στον κόσμο ή εντός του YouTube.
Αν προέρχεται από ένα πολυσυλλεκτικό κανάλι που ανεβάζει σταθερά νέο περιεχόμενο.
Ιδανικά, αν αναδεικνύει κάτι καινότομο.
Το ποσοστό με το οποίο αυξάνονται καθημερινά τα views.
Από που προέρχονται τα views (δημογραφικά στοιχεία)

Συγκρίσεις των επιδόσεων του εν λόγω βίντεο με άλλα βίντεο από το ίδιο κανάλι

Μελέτη 40.000 βίντεο που είχε δημοσιευτεί στο The Verge πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, είχε αποδείξει πως το YouTube αναδεικνύει με μεγαλύτερη άνεση το περιεχόμενο που προέρχεται από τηλεοπτικά κανάλια και άλλους publishers μαζικής εμβέλειας, σε σύγκριση με όσα ανεβάζουν οι ανεξάρτητοι δημιουργοί.

Η CEO του YouTube, Σούζαν Βότζίσκι είχε αποδεχτεί αυτό τον ισχυρισμό, εξηγώντας πως αυτό συνδέεται με την προτεραιότητα που δίνει η ψηφιακή πλατφόρμα σε βίντεο που δεν περιλαμβάνουν βωμολοχίες και κάθε άλλου είδους ανάρμοστο περιεχόμενο. Αν και η Βοτζίσκι υποσχέθηκε αναδιαμόρφωση των κανόνων για τα trends, έτσι ώστε ένα 50% του σχετικού καταλόγου να αφορά ανεξάρτητους δημιουργούς, αυτή η «αλλαγή» φαίνεται πως προχωρά μάλλον με αρκετά βραδείς ρυθμούς.

Συμπέρασμα

Το γεγονός ότι το κανάλι από το οποίο ανέβηκε το νέο κομμάτι του Μυθριδάτη δεν ποστάρει περιεχόμενο σε καθημερινή ή έστω εβδομαδιαία βάση, επιβεβαιώνεται ως αληθές. Ως προς το αν το «Για να Μη Τα Χρωστάω» έχει τόσο ανάρμοστο περιεχόμενο ή/και τόσες βωμολοχίες ώστε να χαθεί από τα Trends του ελληνικού YouTube, αυτή είναι μια υπόθεση που αγγίζει το παράλογο. Αν και σε μια εποχή που οι τάσεις ψυχαγωγίας καθορίζονται από αλγόριθμούς, το λογικό και το παράλογο είναι πια, έννοιες σχετικές.

Εκτός και αν το «κουταλοπίρουνο» θεωρείται από τους αλγορίθμους ως «βωμολοχία».

Τουρκία: Πράκτορες της MIT με τη βία «επαναπάτρισαν» ανιψιό του Γκιουλέν

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X