Facebook Twitter Viber Messenger WhatsApp E-mail |
Ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές.
Η Ένωση προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:
* Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
* Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
* Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
* Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
* Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κλπ) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά.
Κοινωνικό μέρισμα: Την επόμενη εβδομάδα η απόφαση Μητσοτάκη
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΕΟΔΥ: Οδηγίες για την ασφαλή κατανάλωση τροφίμων κατά τη διάρκεια του Πάσχα
Ελευθερία του Τύπου: Η Ελλάδα, η Ουγγαρία και τη Μάλτα είναι οι τρεις χώρες με τη χειρότερη επίδοση σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση
ΕΣΥ: Στις 13 Μαΐου ξεκινούν τα sms για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας – Όλα τα προγράμματα πρόληψης
Δακτύλιος στην Αθήνα 2024: Οι μέρες που δεν θα ισχύει για το κέντρο
Εορταστικό ωράριο – Πάσχα 2024: Πότε κλείνουν σούπερ μάρκετ και καταστήματα
Σαν σήμερα 3 Μαΐου
Βαθμολογία UEFA: Ζωντανή για την 15η θέση η Ελλάδα
Ολες οι Ειδήσεις
- ΕΟΔΥ: Οδηγίες για την ασφαλή κατανάλωση τροφίμων κατά τη διάρκεια του Πάσχα
- Ελευθερία του Τύπου: Η Ελλάδα, η Ουγγαρία και τη Μάλτα είναι οι τρεις χώρες με τη χειρότερη επίδοση σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση
- ΕΣΥ: Στις 13 Μαΐου ξεκινούν τα sms για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας – Όλα τα προγράμματα πρόληψης
- Δακτύλιος στην Αθήνα 2024: Οι μέρες που δεν θα ισχύει για το κέντρο
- Εορταστικό ωράριο – Πάσχα 2024: Πότε κλείνουν σούπερ μάρκετ και καταστήματα
- Σαν σήμερα 3 Μαΐου
- Βαθμολογία UEFA: Ζωντανή για την 15η θέση η Ελλάδα
- Ο Γκρίνμπεργκ και η αλλαγή επικοινωνιακής στρατηγικής του Μητσοτάκη έναντι του Κασσελάκη
- Ο Στέφανος Κασελάκης στη Βαρβάκειο: Η συνομιλία με επαγγελματίες και καταναλωτές (Εικόνες, Βίντεο)
- Σαρωτικός ο Ολυμπιακός “τσάκισε” την Μπαρτσελόνα 92-58