Οικονομία

Δεκαπλάσιοι οι πελάτες των online σούπερ μάρκετ λόγω… κορονοϊού

Δεκαπλάσιοι οι πελάτες των online σούπερ μάρκετ λόγω… κορονοϊού
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Στους κερδισμένους της αγοράς την περίοδο του lockdown ανήκουν τα online σούπερ μάρκετ τα οποία είδαν τους πελάτες τους να δεκαπλασιάζονται, συγκριτικά με το διάστημα προ κορονοϊού. Ένας στους δύο καταναλωτές μάλιστα, θα συνεχίσει και στο μέλλον να παραγγέλνει προϊόντα για παράδοση κατ’ οίκον.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η αύξηση των καταναλωτών που παρήγγειλαν από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ ξεπερνά το 1.000% σε σχέση με πέρσι. Το 2019 το ποσοστό ήταν κάτω του 1% ενώ τον Μάιο του 2020 το 12% των χρηστών διαδικτύου παραγγέλνει πλέον συστηματικά online. Οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων δηλαδή, από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν πλέον σημαντική πελατειακή βάση.

Σημειώνεται ακόμη ότι οι παραγγελίες τροφίμων εξ αποστάσεως δεν περιορίστηκαν μόνο στο κανάλι του διαδικτύου. Αρκετοί καταναλωτές παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου με τα ποσοστά να εκτιμώνται γύρω στο 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά. Συνολικά η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του lockdown και τη χαλάρωση των μέτρων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας όπως επισημαίνεται, δείχνουν ότι η εποχή μετά τον κορονοϊό θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων γενικότερα για το λιανεμπόριο με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών.

Οι συνεργασίες που ήρθαν με τα online σούπερ μάρκετ

Την περίοδο του lockdown εξάλλου η στροφή των καταναλωτών προς τα online σούπερ μάρκετ καθώς και η υπερφόρτωση που παρατηρήθηκε στα συστήματά τους λόγω του όγκου των παραγγελιών δημιούργησε την ανάγκη ή σε άλλες περιπτώσεις επιτάχυνε, συνεργασίες για την ταχύτερη διανομή των αγορών.

Στο πλαίσιο αυτό η αλυσίδα Σκλαβενίτης προχώρησε στη συνεργασία με την πλατφόρμα efood στα τέλη Μαρτίου ενώ συνεργάστηκε και με την West Postal Services, για την άμεση παράδοση των ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών παραγγελιών.

Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε τη συνεργασία της με την εταιρεία SPEEDEX. Νέες συνεργασίες εγκαινίασαν τα My Market την ίδια περίοδο, με τη SPEEDEX, την UBER καθώς και πιλοτικά με Οnline πλατφόρμα διανομής φαγητού.

Συνολικά πάντως οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε διάστημα δώδεκα εβδομάδων από την εμφάνιση κρουσμάτων κορονοϊού στην Ελλάδα κατέγραψαν τζίρο 1,683 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 22,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X