Θέμα

Efood -Delivery: Η ξέφρενη ανάπτυξή της -Το «συγγνώμη λάθος» και οι freelancers

Efood -Delivery: Η ξέφρενη ανάπτυξή της -Το «συγγνώμη λάθος» και οι freelancers
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Efood -Delivery: Οι αντιδράσεις για την μεγαλύτερη εταιρεία ντελίβερι (τροφοδιανομή) συνεχίζονται, για την αναδιάταξη του εργασιακού χάρτη των διανομέων που προωθεί το efood, μέσω της αλλαγής της εργασιακής σχέσης του προσωπικού της από συμβασιούχους σε freelancer.

Η μη ανανέωση των τρίμηνων συμβάσεων απασχολούμενων στην efood, που κατατάχθηκαν στο επίπεδο 3 του εσωτερικού συστήματος αξιολόγησης απόδοσης και η αντιπρόταση για συνέχιση της εργασιακής σχέσης τους με την εταιρεία ως αυτοαπασχολούμενοι, δημιουργεί νέα δεδομένα στον εργασιακό χώρο.

Οι εξελίξεις αυτές προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των διανομέων, που έχουν προγραμματίσει συνελεύσεις τις επόμενες μέρες, προαναγγέλλοντας κινητοποιήσεις. Αντιδράσεις για το θέμα υπήρξαν τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και από το ΚΚΕ ενώ τα social media κατακλύστηκαν από αρνητικά σχόλια.

Το εταιρικό μήνυμα

Από την πλευρά της η εταιρεία με 3.000 διανομείς σε όλη τη χώρα, αναφέρεται στην «αδιαπραγμάτευτη στάση της efood για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων» αποδοκιμάζει το εταιρικό μήνυμα.
Στην ανακοίνωση, που εξέδωσε η efood μετά τις αντιδράσεις υπογραμμίζει «τη λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021», που «δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική».

Η εταιρεία σημειώνει ότι το μήνυμα αυτό «ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές».

Online Delivery: Μπαράζ αρνητικών σχολίων στα social media

Οι αριθμοί της πλατφόρμας που βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρής κριτικής μετά το μήνυμα-τελεσίγραφο σε εργαζόμενους της να εργαστούν ως freelancers (σ.σ.: ελεύθεροι επαγγελματίες με μπλοκ παροχής υπηρεσιών) μιλούν εύγλωττα:

Μετά την θύελλα που προκλήθηκε… το πλήγμα για την εταιρεία είναι προφανές.

Το efood, το δημιούργημα των αδελφών Κυρκίνη, Παμίνου και Κωνσταντίνου, και άλλων τριών επιχειρηματιών, μεταξύ των οποίων και ο Απόστολος Αποστολάκης (e-shop,VentureFriends), ήταν το χαρακτηριστικό παράδειγμα προς μίμηση σε πολλά δημοσιεύματα, για το πώς να αναπτυχθείς και να παραγάγεις πλούτο δημιουργώντας μια νέα αγορά.

«Παιδί της κρίσης» η εταιρεία όπως την προσφωνούσαν χαρακτηριστικά, γιατί γεννήθηκε το 2012 πάνω στην κορύφωσή της και ήταν παράδειγμα προς μίμηση στον «κόσμο» των επιχειρήσεων, βρίσκετε από χθες σε δύσκολη θέση…

Θα μπορούσε να θεωρηθεί από τις πιο δύσκολες στιγμές της γιατί βρέθηκε και στο στόχαστρο του γερμανικού εισηγμένου ομίλου Delivery Hero, από τον οποίο εξαγοράστηκε πριν από μια πενταετία.

Αξιολόγηση από τους χρήστες της Google

Η αναδίπλωση και το τεράστιο πλήγμα στην αξιολόγηση της Google. Εκτός από το μπαράζ αρνητικών σχολίων στα social media, άλλωστε, η εταιρία είδε και την αξιολόγησή της από τους χρήστες της Google να βουλιάζει στα τάρταρα.

Πριν την Παρασκευή η αξιολόγηση της efood στο Google ήταν στο 4,7 – πολύ κοντά στην υψηλότερη δυνατή αξιολόγηση 5.

Ωστόσο την Παρασκευή κατακλύστηκε με αξιολογήσεις 1 -την ελάχιστη δυνατή- με αρνητικά σχόλια για τις κινήσεις έναντι των εργαζομένων, με αποτέλεσμα η αξιολόγησή της να βυθιστεί στο 1,6.

Σφοδρές αντιδράσεις στο twitter – Μαζικές διαγραφές του app

Oι αντιδράσεις των χρηστών των social media ήταν σφοδρές, δημιουργώντας μάλιστα το hashtag #cancel_efood στο Twitter, το οποίο βρίσκεται στις πρώτες θέσεις και αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Ωστόσο, οι αντιδράσεις δεν έμειναν μόνο σε σχόλια, καθώς πολλοί χρήστες της πλατφόρμας ήταν εκείνοι που προχώρησαν σε διαγραφή των προσωπικών τους λογαριασμών από την ιστοσελίδα, καλώντας και άλλους να απεγκαταστήσουν την εφαρμογή στα κινητά τους τηλέφωνα αλλά και σε κακές βαθμολογίες, ρίχνοντας έτσι τις αξιολογήσεις της εφαρμογής στο 1 αστέρι.

Το μοντέλο του freelancer

Πώς κατάφερε όμως η εταιρεία να εκμεταλλευτεί τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας και να απογειώσει τα οικονομικά μεγέθη. Γιατί έκανε τη στροφή στο μοντέλο του freelancer.

Οι σχεδιασμοί της efood για την υιοθέτηση του μοντέλου του freelancer είχε αποκαλυφθεί ήδη από τα μέσα Ιουλίου. Όπως είχε γράψει τότε το Euro2day.gr με το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων και των πόλεων που έχει παρουσία στο efood να αυξάνεται συνεχώς, φτάνοντας τις 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις, αλλά και την εισαγωγή της υπηρεσίας efood market που συνεχώς μεγαλώνει, αυξάνονται και οι ανάγκες σε προσωπικό. Τότε τέθηκε ο στόχος για τριπλασιασμό του στόλου μέχρι το τέλος του 2021.

Ο σχεδιασμός προέβλεπε η υπηρεσία delivered by efood θα πλαισιωθεί με 6.000 διανομείς, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν είτε με εξαρτημένη σχέση εργασίας, με τον καθιερωμένο τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η εταιρεία μέχρι τώρα, είτε ως ανεξάρτητοι συνεργάτες, μέσω του νέου μοντέλου.

«Χρυσός» αποδείχθηκαν τα έσοδα από προμήθειες στην πανδημία για την efood: ήταν 13,4 εκατ. ευρώ περισσότερα το 2020 από το 2019, λόγω της εκτόξευσης των παραγγελιών και της διεύρυνσης του δικτύου συνεργαζόμενων καταστημάτων που αγγίζουν τα 15.000…

 Εργασιακός «Μεσαίωνας»

Αξίζει να σημειώσουμε, ότι «πρόκειται για μία από τις πρώτες εφαρμογές του κατάπτυστου εργασιακού νόμου του Κωστή Χατζηδάκη από τον οποίο επωφελούνται» όπως αναφέρει το documentonews.gr,«συνέταιροι της πρωθυπουργικής οικογένειας και ιδιοκτήτες της efood και δημιουργούν συνθήκες «δουλείας» στο delivery», επισημαίνει.

Συγκεκριμένα στο Διοικητικό Συμβούλιο της ONLINE DELIVERY ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.», της εταιρείας efood δηλαδή, ως διευθύνων σύμβουλος εμφανίζεται ο Κωνσταντίνος Κυρκίνης. Ιδρυτής της εταιρείας και επίσης διευθύνων σύμβουλος είναι ο αδερφός του Παμίνος Κυρκίνης για τον οποίο έχουν υπάρξει ουκ ολίγα διθυραμβικά δημοσιεύματα.

Με τον Κωνσταντίνο Κυρκίνη συνδέεται προσωπικά το πρωθυπουργικό ζεύγος. Συγκεκριμένα όπως είχε αποκαλύψει το documentonews.gr ο Κωνσταντίνος – Πέτρος Κυρκίνης είναι ο άνθρωπος που λειτουργεί ως βιτρίνα της κυρίας Μητσοτάκη.

Η Μαρέβα Μητσοτάκη προσφεύγει στη Δικαιοσύνη κατά του Βαξεβάνη

Ενώ στη Δικαιοσύνη, κατά του εκδότη Κώστα Βαξεβάνη, προσφεύγει η σύζυγος του πρωθυπουργού Μαρέβα Μητσοτάκη, μετά την ανάρτηση του δημοσιογράφου, στην οποία τη συνέδεε με την εταιρεία efood, για την οποία έχει προκληθεί σάλος μετά την απόφασή της να αλλάξει τις συμβάσεις των διανομέων της.

Σε ανάρτησή της, η σύζυγος του Πρωθυπουργού εξηγεί ότι ουδεμία σχέση έχει με την εταιρεία efood και πως «ο κ. Βαξεβάνης συνεχίζει την εβδομαδιαία καμπάνια συκοφάντησής μου».

Η ανάρτηση της Μαρέβας Μητσοτάκη:

Με πληροφορίες από newmoney.gr/Euro2day.gr/documento/Google/Twitter

Ελένη Νιζάμη

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X