Οικονομία

Στην 8η θέση παγκοσμίως η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα – Στα τάρταρα ο μέσος μισθός

Στην 8η θέση παγκοσμίως η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα – Στα τάρταρα ο μέσος μισθός
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Οι Έλληνες πληρώνουν την 8η ακριβότερη βενζίνη στον κόσμο, ξεπερνώντας κατά πολύ πλουσιότερα κράτη, στα οποία οι μέσοι μηνιαίοι μισθοί είναι πολλαπλάσιοι των αντίστοιχων ελληνικών.

Σύμφωνα με το globalpetrolprices.com και την τελευταία καταγραφή τιμών της βενζίνης ανά τον κόσμο, στις 24 Ιουλίου, η μέση τιμή της βενζίνης στη χώρα μας είναι 1,901 ευρώ ανά λίτρο, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 1,19 ευρώ ανά λίτρο.

Αναλυτικά η πρώτη δεκάδα:

  • Χονγκ Κονγκ: 2,761 ευρώ ανά λίτρο
  • Ισλανδία: 2,114 ευρώ ανά λίτρο
  • Νορβηγία: 2,036 ευρώ ανά λίτρο
  • Μονακό: 1,998 ευρώ ανά λίτρο
  • Ολλανδία: 1,998 ευρώ ανά λίτρο
  • Δανία: 1,995 ευρώ ανά λίτρο
  • Ελβετία: 1,914 ευρώ ανά λίτρο
  • Ελλάδα: 1,901 ευρώ ανά λίτρο
  • Ιταλία: 1,862 ευρώ ανά λίτρο
  • Φινλανδία: 1,856 ευρώ ανά λίτρο.

Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημάνουμε ότι η τιμή της βενζίνης συνέχισε να ανεβαίνει και σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης πανελλαδικά στις 30 Ιουλίου ήταν 1,942 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι από την όγδοη θέση ανέβηκε στην έβδομη ξεπερνώντας την Ελβετία.

Η λίστα αυτή όμως από μόνη της δεν λέει πολλά αν δεν συνυπολογίσουμε τον μέσο μηνιαίο μισθό ανά χώρα. Σε όλες τις προαναφερθείσες χώρες – σύμφωνα με το numbeo.com – ο μέσος μηνιαίος μισθός είναι τετραψήφιος, εκτός φυσικά της Ελλάδας, στην οποία όπως όλοι γνωρίζουμε είναι τριψήφιος.

Αναλυτικά οι μέσοι μηνιαίοι μισθοί των δέκα χωρών με την ακριβότερη βενζίνη:

  • Χονγκ Κονγκ: 2.762,73 ευρώ
  • Ισλανδία: 3.988,38 ευρώ
  • Νορβηγία: 3.203,88 ευρώ
  • Μονακό: 4.460,00 ευρώ
  • Ολλανδία: 3.222,06 ευρώ
  • Δανία: 3.225,23 ευρώ
  • Ελβετία: 5.763,72 ευρώ
  • Ελλάδα: 837,44 ευρώ
  • Ιταλία: 1.562,68 ευρώ
  • Φινλανδία: 2.680,88 ευρώ.

Και όπως γίνεται αντιληπτό ο συνδυασμός της τιμής της βενζίνης με τον μέσο μισθό στην Ελλάδα αποκαλύπτει την πολύ δυσχερή θέση στην οποία βρίσκεται ο Ελληνας κάτοχος ΙΧ.

«Τσουχτερή» η έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου

Το πρώτο κύμα των αδειούχων του Αυγούστου ξεκίνησε χθες για διακοπές με την κίνηση σε όλα τα λιμάνια να είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Αυξημένη είναι όμως και η τιμή της βενζίνης η οποία στην Αττική «σκαρφάλωσε» και πάλι στα 2 ευρώ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, η βενζίνη αλλά και το diesel, τις τελευταίες ημέρες η τιμή του λίτρου έχει πάρει αύξηση 8 με 10 λεπτά/λίτρο. Για παράδειγμα αν κάποιος βάλει 50 ευρώ βενζίνη, τα 27 ευρώ είναι οι έμμεσοι φόροι.

Ακόμα πιο «τσουχτερή» είναι η τιμή στα νησιά και τους δημοφιλείς προορισμούς, καθώς σε ορισμένους από αυτούς τις επόμενες μέρες αναμένεται η τιμή ανά λίτρο να αγγίξει τα 2,40 ευρώ.

Κύριος λόγος της αύξησης είνα η αύξηση του πετρελαίου κατά 10 δολάρια σε μία εβδομάδα από τα 75 στα 85 δολάρια το βαρέλι, ενώ συμβάλλει και η υψηλή ζήτηση που διαμορφώθηκε τον Ιούλιο.

Ενδεικτικό είναι πως η μέση τιμή στις 30 Ιουλίου ήταν 1,942 ευρώ. Η μέση πανελλαδική τιμή άγγιζε τα 1,926 ευρώ το λίτρο, από 1,867 που βρισκόταν στις αρχές Ιουλίου.

Γ. Ασμάτογλου: «Το πλαφόν στα καύσιμα θα έπρεπε ήδη να έχει βγει»

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, κ. Γιώργο Ασμάτογλου το πλαφόν στα κέρδη θα πρέπει να αρθεί μετά από τρία χρόνια, καθώς δεν συντρέχουν πλέον λόγοι να είναι ακόμα σε ισχύ.

Όπως είπε ο κ. Ασμάτογλου, πλέον τα κόστη έχουν αλλάξει στο ρεύμα και στις μισθοδοσίες και σε μία ελεύθερη αγορά, εφόσον δεν υπάρχουν εμφανείς λόγοι, το πλαφόν θα πρέπει να καταργηθεί.

Ενώ έφερε ως παράδειγμα το νησί της Αμοργού, όπου η βενζίνη επίσης ξεπερνάει τα 2,40 ευρώ για τους τουρίστες, καθώς οι μόνιμοι κάτοικοι λαμβάνουν το μεταφορικό ισοδύναμο.

Αναφορικά με το ενδεχόμενο κερδοσκοπίας, ο αντιπρόεδρος των πρατηριούχων σημείωσε πως δεν είχε σχεδιαστεί σωστά και πως τώρα για ορισμένους πρατηριούχους, το πλαφόν διατηρεί το κέρδος τους.

Επομένως, κατά τον ίδιο, το πλαφόν που είναι σε ισχύ από την περίοδο της πανδημίας ακόμα πρέπει να καταργηθεί.

Στο ερώτημα για το πώς γίνεται οι τιμές να παραμένουν υψηλά παρόλο που το αργό πετρέλαιο βρίσκεται σήμερα στα 85 δολάρια το βαρέλι, ο κ. Ασμάτογλου ανέφερε πως η αιτία πρέπει να αναζητηθεί πίσω από τους πρατηριούχους και να φτάσει τα διυλιστήρια τα οποία αγοράζουν σε τιμές PLATTS Μεσογείου οι οποίες τιμές βγαίνουν σε χρηματιστήρια της Ιταλίας.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X