Επιλογές

Τα νοικοκυριά βλέπουν ανάκαμψη στην οικονομία αλλά όχι στα οικονομικά τους

Τα νοικοκυριά βλέπουν ανάκαμψη στην οικονομία αλλά όχι στα οικονομικά τους
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Οι Έλληνες καταναλωτές παρέμειναν και το Μάρτιο οι… πλέον απαισιόδοξοι στην ΕΕ για την οικονομία! Κι αυτό, ωστόσο, χωρίς να απέχουν σημαντικά από τους επόμενους πιο απαισιόδοξους, του καταναλωτές της Βουλγαρίας.

Τα στοιχεία για την οικονομία

Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ, οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τους προσεχείς 12 μήνες μεταβλήθηκαν οριακά τον Μάρτιο.

Το 50% των νοικοκυριών δήλωσε πως αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 5% προβλέπει μικρή βελτίωση.

Θα μας… ταράξει στους ελέγχους η εφορία! Πού θα γίνουν και σε ποιους

Σχετικά με τις εκτιμήσεις για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» περιορίστηκε οριακά τον Μάρτιο, στο 62%, από 63% το Φεβρουάριο, ενώ μειώθηκε στο 9% (από 10%) το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δηλώσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν το 16% (από 15%) του συνόλου, ενώ όσοι δηλώνουν ότι «έχουν χρεωθεί» κινούνται στο 11% (από 12%).

Ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες ενισχύθηκε τον Μάρτιο και διαμορφώθηκε στις -67,5 μονάδες, από -69 το Φεβρουάριο. Το 84% των νοικοκυριών δεν θεωρεί καθόλου πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο δωδεκάμηνο, ενώ το 14% τη θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή.

Τα νοικοκυριά, οι προβλέψεις και η οικονομία

Ο δείκτης των προβλέψεων των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας το προσεχές δωδεκάμηνο ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με το 45% των καταναλωτών να προβλέπει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 18% το οποίο αναμένει σταθερότητα.

Είναι ενδεικτικό πως η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) ανέκαμψε τον Μάρτιο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις – 39,5 (από -41,5) μονάδες. Το 55% των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 6% ανάμενε το αντίθετο.

Τέλος, το ποσοστό των νοικοκυριών που προβλέπει μικρή ή αισθητή άνοδο της ανεργίας διαμορφώθηκε στο 45%, με το 22% των ερωτηθέντων να αναμένει ελαφρά μείωσή της.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X