Επιλογές

Το λάθος που εξαφάνισε χιλιάδες δικαιούχους στις αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα- Έρχονται αλλαγές

Το λάθος που εξαφάνισε χιλιάδες δικαιούχους στις αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα- Έρχονται αλλαγές
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Ένα σημαντικό λάθος του συστήματος μπλοκάρει το κοινωνικό μέρισμα για χιλιάδες δικαιούχους.

Όπως διαπίστωσαν περισσότεροι από 20.000 πολίτες που επιχείρησαν να κάνουν αίτηση για κοινωνικό μέρισματο σύστημα τους πέταξε εκτός.

Ως αιτιολογία εμφάνισε ότι δεν ζουν στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια.

Πιο αναλυτικά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες έκαναν αίτηση μέσα στο Σαββατοκύριακο και ήδη τους εγκρίθηκαν τα χρήματα για το Κοινωνικό Μέρισμα. Υπήρξαν ωστόσο σοβαρά προβλήματα που καθυστέρησαν πολλούς οι οποίοι βρήκαν λάθη στα προσυμπληρωμένα στοιχεία ή είδαν με έκπληξη ότι το σύστημα δεν τους βρίσκει στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια.

Μέσα στην ημέρα αναμένονται ανακοινώσεις για τη διόρθωση του λάθους που οδήγησε στην απόρριψη των αιτήσεων, κυρίως ανέργων και συνταξιούχων, οι οποίοι εμφανίζονται να μην… ζουν στη χώρα μετά το 2013.

Ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ Αναστάσιος Τάγαρης τόνισε στον ΑΝΤ1 ότι μέσα στην ημέρα θα βγει ανακοίνωση με οδηγίες για το ζήτημα με τη διαμονή στην Ελλάδα. Θα υπάρξουν οδηγίες για τους πολίτες που φαίνεται να μη ζούσαν στη χώρα τα τελευταία πέντε χρόνια.

Τα συνηθέστερα λάθη εντοπίζονται στα προσυμπληρωμένα στοιχεία. Εάν υπάρχει λάθος στον ΑΜΚΑ οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν σε ένα από τα ΚΕΠ για να γίνει ενημέρωση του ΑΜΚΑ ως προς τον ΑΦΜ.

Για τον χρόνο ασφάλισης οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν στον ΕΦΚΑ και στον ΟΑΕΔ για τον χρόνο ανεργίας. Μόλις ο ΟΑΕΔ διορθώσει τον χρόνο ανεργίας θα πρέπει άμεσα να εμφανιστεί και στο σύστημα για το Κοινωνικό Μέρισμα.

Κοινωνικό μέρισμα: Έχουν εγκριθεί ήδη 350.000 αιτήσεις με 477 ευρώ μέσο ποσό

Σε ΚΕΠ και ΕΦΚΑ για την επίλυση προβλημάτων στην αίτηση στο koinonikomerisma.gr

Με την είσοδο σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) σας και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.

Θα σας ζητηθεί επίσης να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, την/τον σύζυγό σας και τα προστατευόμενα τέκνα σας.

Επίσης, θα πρέπει να δηλώσετε ένα έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο πρέπει να είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος. Σε αντίθετη περίπτωση, δε θα πραγματοποιηθεί πληρωμή ακόμη και αν πληροίτε τα κριτήρια. Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, τον λογαριασμό μισθοδοσίας ή είσπραξης σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κτλ), εάν υπάρχει, ώστε να είστε σίγουροι ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την πίστωση των χρημάτων στον λογαριασμό σας.

Τα οικονομικά/περιουσιακά στοιχεία θα εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην αίτηση και η αλλαγή τους δεν είναι δυνατή. Σας συνιστούμε να μην παραλείψετε να δηλώσετε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς στέλνονται ειδοποιήσεις σε περίπτωση προβλημάτων και αποτυχίας πληρωμής του μερίσματος στον λογαριασμό σας.

Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω εάν προκύψει ανάγκη για ενημέρωση στοιχείων που εμφανίζονται στην αίτηση;

Αν εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα τα στοιχεία σας θα πρέπει να απευθυνθείτε στους παρακάτω φορείς: – στα ΚΕΠ εάν το πρόβλημα αφορά στον ΑΜΚΑ – στον ΕΦΚΑ εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ασφάλισης στον ΟΑΕΔ εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ανεργίας (για περισσότερες λεπτομέρειες, δείτε την ερώτηση Ε1) Στη συνέχεια, πρέπει να ξαναμπείτε στον διαδικτυακό τόπο www.koinonikomerisma.gr και να επαναλάβετε τη διαδικασία. Η διαδικασία θα πρέπει πάντως να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

Υποστήριξη πολιτών – Υποβολή ερωτημάτων

Οι πολίτες πρέπει να απευθύνονται:

Σε ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ
Στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης
Στον ΟΑΕΔ για θέματα ανεργίας

Σε κάθε περίπτωση για όποιες αλλαγές συμβαίνουν, το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος, είτε ενημερώνεται αυτόματα, είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ.

Η ΗΔΙΚΑ είναι αναρμόδια και δεν έχει γραφείο για να μπορεί να εξυπηρετήσει κοινό και μεμονωμένες περιπτώσεις. Είναι μηχανογραφικό κέντρο όπου βελτιώνει ή διορθώνει συνολικά το σύστημα ώστε να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις που συνήθως λύνουν μαζικά κάποια θέματα που αγγίζουν πολλούς πολίτες.

Για τεχνικά θέματα των αιτήσεων, που δεν αφορούν τις παραπάνω περιπτώσεις και δεν καλύπτονται από τις Ερωτήσεις και Απαντήσεις (FAQ), μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 213-2168380.

Τα τεχνικά προβλήματα θα επιλύονται το συντομότερο δυνατό, οπότε και οι πολίτες που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αίτησή τους θα πρέπει να δοκιμάσουν να την επανυποβάλλουν μετά από μερικές μέρες, και εντός πάντα της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X