Fragilemag

Μοναξιά – Ο κοινός (μας) παρονομαστής

Μοναξιά – Ο κοινός (μας) παρονομαστής
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

επιμέλεια – Ελένη Σωτάκη

Νοιώθετε μοναξιά, δεν είστε, καθόλου, μόνοι. Ρίξτε μια ματιά γύρω σας. Η μοναξιά φαντάζει ως κοινός παρονομαστής όλων. Μια κοινή εμπειρία. Όλοι νιώθουμε, νιώσαμε, θα νιώσουμε αυτό το ψυχρό αίσθημα αποσύνδεσης από την κοινωνία. Είναι λογικό οι λύσεις – θεραπείες γύρω από τα παραπάνω να επικεντρώνονται σε πράγματα που βοηθούν να πραγματώνουμε ευρύτερες συνδέσεις. 

Ο τρόπος που σχεδιάζουμε και οργανώνουμε τις πόλεις μας επηρεάζει την ανάδειξη της. Μια συστηματική ανασκόπηση ερευνών από όλο τον κόσμο διαπιστώνει ότι πολλές πτυχές του κατασκευασμένου περιβάλλοντα χώρου επηρεάζουν τη μοναξιά.
Ωστόσο, κανένα χαρακτηριστικό σχεδιασμού δεν μπορεί να λυτρώσει ή έστω να παρηγορήσει τους πάντες. Υπάρχουν μέρη μέσα στην πόλη που παρέχουν ευκαιρίες για κοινωνικές αλληλεπιδράσεις ή παρουσιάζουν εμπόδια σε αυτές. Ωστόσο, κάθε άτομο ανταποκρίνεται διαφορετικά σε αυτές τις ευκαιρίες και τα εμπόδια. 
Τα μέρη όπου ζούμε, εργαζόμαστε και παίζουμε, για παράδειγμα, μπορούν να προωθήσουν ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και να μας βοηθήσουν να οικοδομήσουμε μια αίσθηση σύνδεσης. Ο προσεκτικός σχεδιασμός και διαχείριση αυτών των τόπων μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες βελτίωσης του αισθήματος της μοναξιάς σε ολόκληρο τον πληθυσμό. 

•Ένα παράδειγμα (τόσο δεικτικό)

Μια ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ υλοποίησε την ιδέα των πιο αργών ταμείων για τους ανθρώπους που τους αρέσει να συνομιλούν, βοηθώντας πολλούς, ιδιαίτερα ηλικιωμένους, να αντιμετωπίσουν τη μοναξιά. Η κίνηση αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένη που εγκατέστησαν τα αργά ταμεία σε 200 καταστήματα…
διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: fragilemag.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X