Χωρίς Κατηγορία

ΟΑΣΘ: Απεργίες, εξώδικα και… ιδιωτικοποίηση

ΟΑΣΘ: Απεργίες, εξώδικα και… ιδιωτικοποίηση
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

ΟΑΣΘ: Δύο 24ωρες απεργίες σήμερα και την Παρασκευή και μία στάση εργασίας την Τετάρτη έχουν προκηρύξει οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ.

Εβδομάδα χωρίς λεωφορεία ξεκινά σήμερα στη Θεσσαλονίκη καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ έχουν προκηρύξει δύο 24ωρες απεργίες (Δευτέρα και Παρασκευή) και μία στάση εργασίας μεσοβδόμαδα (10 π.μ. – 4 μ.μ. την Τετάρτη), ενώ το υπουργείο Μεταφορών απαντά όχι με ικανοποίηση των αιτημάτων αλλά με… εξώδικο και παραπέμπει σε επίλυση των θεμάτων τον… Σεπτέμβριο. Στην υπόθεση ενεπλάκη και η Ομοσπονδία των Συνδικάτων Μεταφορών, η οποία με ανακοίνωσή της συμπαρίσταται στον αγώνα των εργαζομένων και σημειώνει ότι τα εργατικά δικαιώματα δεν αποδίδονται διότι είναι «εμπόδιο» στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.

Το πρόβλημα που δημιουργείται στη Θεσσαλονίκη και η ταλαιπωρία που θα αντιμετωπίσουν οι Θεσσαλονικείς δεν χρειάζεται να εξηγηθούν. Με δεδομένο μάλιστα ότι κανείς δεν δίνει άδικο στους εργαζόμενους για τα αιτήματά τους, η στάση της κυβέρνησης καθίσταται ακόμη πιο προβληματική.

Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς εμφανίστηκε στη δημοτική τηλεόραση (TV100) και ανακοίνωσε ότι «οι συνδικαλιστές θα λάβουν εξώδικο…» το οποίο «θα ενημερώνει για την παρακώλυση του συγκοινωνιακού έργου και για τις ευθύνες που φέρουν απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης», ενώ μεταθέτει την επίλυση του προβλήματος για τον… Σεπτέμβριο. Μίλησε επίσης για όλα τα «καλά» που η κυβέρνηση έκανε για τις συγκοινωνίες στην πόλη με «διπλασιασμό των λεωφορείων».

Απάντηση στον κ. Ξιφαρά δίνει μέσω της «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Δήμκας, πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, αναφέροντας ότι «έχουμε τέσσερις εφετειακές αποφάσεις που δικαιώνουν τις κινητοποιήσεις μας, αν ο γ.γ. του υπουργείου θέλει να λύσει τα προβλήματα στα δικαστήρια, θα του απαντήσουμε όπως εμείς ξέρουμε. Οι κινητοποιήσεις θα γίνουν κανονικά».

Διευκρινίζει επίσης ότι τις μέρες της απεργίας θα κυκλοφορούν συνολικά στην πόλη μόνο 50 λεωφορεία με προσωπικό ασφαλείας, εξάλλου «αυτή τη στιγμή αντί για 318 οχήματα κυκλοφορούν μετά βίας 250, λόγω βλαβών και έλλειψης οδηγών. Αυτά είναι προβλήματα με τα οποία το υπουργείο έπρεπε να ασχοληθεί». Αφήνει μάλιστα υπονοούμενα ότι το υπουργείο τούς σπρώχνει με την τακτική του σε κινητοποιήσεις διότι «ακούγονται με ένταση φήμες για παράδοση και άλλων γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ εκτός από τις περιαστικές».

Εξαπάτηση

Στο θέμα παρενέβη με ανακοίνωσή της και η Ομοσπονδία των Συνδικάτων Μεταφορών, κάνοντας λόγο για εξαπάτηση των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ «με το τρικ» επαναφοράς «επιδομάτων, αποδοχές, οι οποίες επί σειρά ετών και ως αντάλλαγμα της παρεχόμενης εργασίας καταβάλλονταν στους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ».

Υπογραμμίζει μάλιστα ότι πίσω από την κυβερνητική τακτική κρύβονται οι προθέσεις ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού και οι εργατικές κατακτήσεις αποτελούν «εμπόδιο για τους “επενδυτάς”-μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η συμφωνημένη Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση σέρνεται, βολοδέρνει και δεν υπογράφεται».

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X