Ελλάδα

Τραγελαφικές καταστάσεις στο Μετρό με ουρές και ταλαιπωρία

Τραγελαφικές καταστάσεις στο Μετρό με ουρές και ταλαιπωρία
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Με καθυστερήσεις, ουρές και με μια γενικότερη ταλαιπωρία υποστηρίζουν ότι έρχονται καθημερινά οι χρήστες του μετρό στην Αθήνα.

Όπως λένε καθημερινά, κυρίως στις ώρες αιχμές, μπορεί να περάσουν δύο με τρεις συρμοί, οι οποίοι είναι γεμάτοι από κόσμο και δεν μπορούν να επιβιβαστούν χάνοντας χρόνο.

Παράλληλα ισχυρίζονται ότι παρότι έχει περάσει ένας χρόνος από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και κάρτας, η κατάσταση δεν έχει εξομαλυνθεί και οι «ουρές» καλά κρατούν, ειδικά κάθε αρχή του μήνα.

Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες κάνουν λόγο για «πλήρη απαξίωση» των αστικών συγκοινωνιών, με ελλείψεις σε προσωπικό και σε υλικά συντήρησης των συρμών και των εγκαταστάσεων.

Από την άλλη η διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών επισημαίνει ότι σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις και την αντιμετώπιση αυτών γίνεται αναδιάρθρωση με στόχο τον εξορθολογισμό των δρομολογίων, ενώ για τις «ουρές» στα εκδοτήρια τονίζει ότι αυτές θα εξαλειφθούν όταν οι χρήστες του μετρό εξοικειωθούν πλήρως με το νέο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων και καρτών.

Στο πλαίσιο αυτό το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων μίλησε με πολίτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τα δημόσια μέσα μεταφοράς, τους εργαζόμενους, αλλά και τη διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών.

Καταγγελίες πολιτών

«Σίγουρα είναι θετικό το γεγονός ότι προσπαθούμε να βαδίσουμε στα ευρωπαϊκά πρότυπα και κυρίως να περιοριστεί ο αριθμός αυτών που έμπαιναν χωρίς εισιτήρια στα ΜΜΜ, ωστόσο φαίνεται ότι ακόμη δεν έχουμε συνηθίσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η 28χρονη Σοφία.

Και προσθέτει: «Ο κόσμος δεν είναι ακόμη εξοικειωμένος με τα αυτόματα μηχανήματα, και τα μηχανήματα πολλές φορές κολλάνε. Χρειάζεται σίγουρα περισσότερος χρόνος κι ίσως μία αναβάθμιση. Στα θετικά το γεγονός ότι υπάρχουν κάποιοι εργαζόμενοι ή κι εθελοντές σε μερικούς σταθμούς που βοηθάνε όσους δεν μπορούν να εκδώσουν μόνοι τους εισιτήριο».

Στο σταθμό της Αττικής, από τα πιο πολυσύχναστα σημεία, καθώς λειτουργεί και μετρό κι ηλεκτρικός, οι ουρές για έκδοση κάρτας κι εισιτηρίου, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής είναι αρκετά μεγάλες.

«Για μένα ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα είναι αυτό των μειωμένων εισιτηρίων», λέει η 75χρονη κ. Ευαγγελία. «Αναγκάζομαι να βγάζω ολόκληρο αν και δικαιούμαι μειωμένο, επειδή δεν αντέχω να κάθομαι στην ουρά και να περιμένω», συμπληρώνει.

Από την πλευρά του ο Λεωνίδας θέτει ακόμη ένα ζήτημα που έχει παρατηρήσει το τελευταίο διάστημα, την αναμονή στις μετακινήσεις. «Ειδικότερα», όπως υποστηρίζει «από τότε που διακόπηκε η μετακίνηση στο τραμ, η κυκλοφορία στη γραμμή 2 του μετρό, διεξάγεται με μεγαλύτερη καθυστέρηση και σίγουρα όσο καθυστερεί το μετρό τόσο αυξάνεται κι ο κόσμος».

Αντίθετη άποψη για τις αναμονές στις γραμμές του μετρό φαίνεται να έχει η 23χρονη Μαρία , σύμφωνα με την οποία «ο μέσος όρος αναμονής είναι 3-4 λεπτά». Όσον αφορά την ηλεκτρονικό εισιτήριο, εκείνη είναι κάτοχος προσωποποιημένης κάρτας. «Μπορεί να κάτσω μέχρι και 20 λεπτά για να την επαναφορτίσω, γι αυτό πολλές φορές επιλέγω βραδινές ώρες που δεν έχει τόση κίνηση. Πολλές φορές όταν χτυπάς την κάρτα μπλοκάρουν οι μπάρες κι επικρατεί ένας πανικός», υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στο μετρό του Συντάγματος ο 73χρονο κ. Παναγιώτης λέει ότι «κάθε φορά που είναι να βγάλω ή μειωμένα εισιτήρια ή κάρτα μειωμένη, βρίσκομαι σε απελπισία. Έχει υπάρξει αναμονή ακόμα και μέχρι μιας ώρας κι ένα τέταρτο. Ειδικά στο Σύνταγμα, οι αναμονές κι οι ουρές είναι πολύ μεγάλες».

Από την πλευρά της η 32χρονη Κατερίνα σημειώνει: «Προτιμώ να βγάζω κάρτα από τα εκδοτήρια, κι ας έχει μεγάλη ουρά. Τα μηχανήματα πολλές φορές είτε κολλάνε είτε δημιουργείται ουρά επειδή ο κόσμος δεν είναι ακόμη εξοικειωμένος. Σίγουρα χρειάζεται περισσότερο προσωπικό στα εκδοτήρια για να εξυπηρετούνται ακόμη περισσότεροι».

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία οι κάτοχοι προσωποποιημένης κάρτας ανέρχονται στο 1 εκατομμύριο, γεγονός που θα συμβάλλει στη μείωση των αναμονών στα εκδοτήρια. Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ γνωστοποίησε ότι έχει διαθέσει περισσότερες από 960.000 προσωποποιημένες και 420.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι 1,38 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτες.

Πέρα από τις ουρές στα εκδοτήρια οι πολίτες έρχονται πλέον αντιμέτωποι και με τις αλλαγές στη γραμμή 3 του μετρό, καθώς εδώ και λίγες ημέρες έχει διακοπεί το ενιαίο δρομολόγιο από την Αγία Μαρίνα έως το Αεροδρόμιο.

Τα δρομολόγια πραγματοποιούνται πλέον μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο αντί κατά μήκος όλης της γραμμής 3 (Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο), όπως γινόταν μέχρι πρότινος. Η αλλαγή αυτή έχει προκαλέσει ταλαιπωρία στους επιβάτες και συνωστισμό κυρίως τις πρώτες πρωινές ώρες.

«Αυτό που έκαναν με το μετρό του αεροδρομίου έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Με ποιο σκεπτικό, ποια οργάνωση; Τώρα όχι μόνο πρέπει να παίρνεις νωρίτερα το μετρό για να πας Πλακεντίας και να πάρεις το επόμενο που πάει προς αεροδρόμιο, αλλά αν το χάσεις κιόλας, η ανταπόκριση με προαστιακό χάνεται», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νικόλας.

Από την πλευρά της η Ελένη τονίζει: «Από 1η Νοεμβρίου που άλλαξε η κατάσταση οι επιβάτες ταλαιπωρούνται. Πρώτα απ’ όλα πρέπει όλοι να περνούν στην απέναντι αποβάθρα για να φτάσουν εκεί που θέλουν.

Ειδικότερα όσοι έχουν τελικό προορισμό το Αεροδρόμιο πρέπει να πάρουν τις αποσκευές τους, να ανέβουν τις κυλιόμενες, να κατέβουν από την απέναντι αποβάθρα και να πάρουν τον επόμενο συρμό. Ακόμη η πληροφόρηση είναι επίσης αρκετά σημαντική. Αν και γίνονται ανακοινώσεις ανά περίπου 5 λεπτά, δεν ξέρουμε κατά πόσο επαρκούν για την ενημέρωση των επιβατών. Γενικότερα προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχει προσαρμογή σε αυτή την αλλαγή. Θα δείξει στο μέλλον».

Σημειώνεται ότι οι επιβάτες που έχουν ως προορισμό το Αεροδρόμιο, από την 1η Νοεμβρίου, κατευθύνονται στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου και θα μεταβιβάζονται σε συρμούς του μετρό με προορισμό το Αεροδρόμιο στις, και :25 και :55.

Ομοίως, και οι επιβάτες του Μετρό από το Αεροδρόμιο (αναχώρηση συρμών στις και ακριβώς [:00] και στις και μισή [:30]) θα αποβιβάζονται στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου εντός λίγων λεπτών θα ξεκινά συρμός προς Αγία Μαρίνα.

Από την άλλη ο Νίκος υποστηρίζει ότι η κατάσταση στο μετρό έχει ξεφύγει, καθώς οι συρμοί ακόμα και στις ώρες αιχμής περνούν κάθε έξι με οκτώ λεπτά ενώ τα Σαββατοκύριακα κάθε 20 λεπτά.

Το ίδιο ισχυρίζεται και η 20χρονη Άννα, επισημαίνοντας μάλιστα ότι μπορεί στις ώρες αιχμής να περιμένει άδειο συρμό για να επιβιβαστεί ακόμα και μισή ώρα αφού όσοι περνούν νωρίτερα είναι γεμάτοι από κόσμο.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X