Fragilemag

Ζωγραφική. Αμεντέο Μοντιλιάνι. Τέχνη και αυτοκαταστροφή. Το μενού μιας ιδιοφυΐας

Ζωγραφική. Αμεντέο Μοντιλιάνι. Τέχνη και αυτοκαταστροφή. Το μενού μιας ιδιοφυΐας
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

“Κάθε σπουδαίο έργο τέχνης πρέπει να θεωρείται σαν έργο της φύσης” – Αμεντέο Μοντιλιάνι

 

Ο Αμεντέο Μοντιλιάνι εκσυγχρόνισε δύο διαχρονικά θέματα της ιστορίας της τέχνης: το πορτρέτο και το γυμνό. Τους έδωσε μια αίσθηση μελαγχολίας, τα μοντέλα του έχουν παραμορφωμένα σώματα. Η αφρικανική τέχνη είναι μια από τις επιρροές του. Είναι “Modiglianized” για να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια κριτικού. Τα γυμνά του σκανδάλισαν το κοινό με την απεικόνισή τους. Και η κληρονομιά του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την τραγική και μποέμικη ζωή του: την εύθραυστη υγεία του, που τον ταλαιπωρούσε από την παιδική ηλικία και τον υπερβολικό, αυτοκαταστροφικό τρόπο ζωής του, που περιελάμβανε τη σεξουαλική ακολασία και την υπερβολική χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ.

Αμεντέο Μοντιλιάνι – Το χωριατόπαιδο (1918)

•Ο Αμεντέο Μοντιλιάνι μυθοποίησε την παράδοση του γυμνού. Ο αισθησιασμός των έργων του είναι ειλικρινής.

Αμεντέο Μοντιλιάνι– Καθισμένο γυμνό (1916)

Οι προσωπογραφίες του Μοντιλιάνι επιτυγχάνουν έναν μοναδικό συνδυασμό εξειδίκευσης και γενίκευσης. Πόσο αντιφατικό. Μεταφέρουν, μοναδικά, τις προσωπικότητες των υποκειμένων του, ενώ η χρήση επαναλαμβανόμενων μοτίβων – μακρύς λαιμός και αμυγδαλωτά μάτια – τους προσδίδει ομοιομορφία…

διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: fragilemag.gr

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X