Αθλητισμός

Παιχνίδια για τις διακοπές με τα παιδιά σας

Παιχνίδια για τις διακοπές με τα παιδιά σας
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Του Δημήτρη Ράπτη

«Μια πρόταση για να ψυχαγωγούνται οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους, βοηθώντας τα να διευρύνουν την κινητική τους «αποθήκη». Ένας στόχος εκ των πραγμάτων αδύνατος για τον προπονητή, λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου χρόνου. Ιδού, λοιπόν, μια πρόταση που επιτρέπει τη συνεργασία με το μπαμπά και τη μαμά, έχοντας έναν κοινό στόχο, καλό και υγιή».

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ. ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Εγκαταλείποντας τα ρούχα της δουλειάς έφτασε η στιγμή να φορέσουμε τη φόρμα μας ή το τζιν και το μπλουζάκι για πεζοπορία στο βουνό ή το μαγιό μας για να πάμε στη θάλασσα . Πάνω απ’ όλα, αυτή είναι η πιο όμορφη περίοδος του χρόνου, γιατί την περνάτε με τα παιδιά σας μακριά από τα καθήκοντα της καθημερινότητας. Μα πώς μπορείτε να επωφεληθείτε καλύτερα τις καλοκαιρινές μέρες;

Η πρώτη ερώτηση που είχαμε να αντιμετωπίσουμε αφορά τον κατάλληλο χρόνο που αφιερώνουμε για παιχνίδι.

Σε μια μέρα πότε μπορούμε να παίξουμε με το παιδί;

«Δεν υπάρχει κάποιος καθορισμένος χρόνος ή ώρα. Τα παιδιά δεν κουράζονται όμως έχουν μια υψηλή αντοχή, παίζουν και είναι έτοιμα να ξαναπαίξουν. Σας παραθέτω ένα προσωπικό παράδειγμα. Πριν μερικές εβδομάδες ήμουν σε ένα θερινό κέντρο στο βουνό και το πρωί επιστρέφοντας από περπάτημα, παρατήρησα κάποια παιδιά που έπαιζαν ποδόσφαιρο, έπειτα έκαναν καράτε. Μετά το γεύμα, τα ίδια παιδιά, είχαν περάσει στο μπάσκετ και το βόλεϊ και φθάνοντας το βράδυ τα έβλεπες να έχουν την ίδια διάθεση να συνεχίσουν το παιχνίδι.»

Τότε;

«Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας ζητά μια ώρα την ημέρα για αθλητισμό, κάτι που το καλοκαίρι αποτελεί έναν εφικτό στόχο. Προσοχή όμως : η δραστηριότητα πρέπει να είναι διασκεδαστική και πολυμορφική, δηλαδή να μην είναι πάντα ίδια και το παιχνίδι να δίνει τη δυνατότητα διαφορετικών κινητικών προτάσεων και ερεθισμάτων. Η συχνή εναλλαγή δραστηριοτήτων βοηθά στη διατήρηση υψηλού ενδιαφέροντος και προσοχής.»

Γιατί πολυμορφική;

Απλά γιατί εξασκούμενος μόνος και πάντα το ίδιο άθλημα, είναι σαν να διδάσκεσαι στο σχολείο μόνο μαθηματικά. Στην πραγματικότητα όμως στο σχολείο παρέχονται περισσότερα ερεθίσματα εκμάθησης : ελληνικά, μαθηματικά, ιστορία, γεωγραφία, φυσική, ξένη γλώσσα κ.α. Το ίδιο ακριβώς πρέπει να γίνει και με την κινητική δραστηριότητα. Τα παιδιά μεταξύ 6 και 10 ετών πρέπει να κάνουν όσα περισσότερα αθλήματα μπορούν, να αποκτήσουν όσες περισσότερες κινητικές δεξιότητες, καθώς λίγο αργότερα, όπως ακριβώς και στο σχολείο, θα είναι η ώρα για εξειδίκευση.

Η κινητική μάθηση γίνεται κυρίως μεταξύ 6 και 10 ετών;

Η κινητική εκμάθηση γίνεται πάντα, αλλά σ’ αυτή την ηλικία τα παιδιά ξεκινούν να αθλούνται και είναι ορθότερο να παρέχουμε πολύμορφα κινητικά ερεθίσματα και όχι μονοθεματικά.

Το ελεύθερο παιχνίδι είναι σημαντικό;

Ναι, επειδή είναι γνήσια ψυχαγωγικό και αναπτύσσει τη δημιουργικότητα του παιδιού, όπου όταν παίζει μόνο του ή με παρέα, επινοεί επίσης τους κανόνες. Το ελεύθερο παιχνίδι θα πρέπει να εμπεριέχει κίνηση, να απαιτεί αυτοπειθαρχία και φυσικά πάνω απ’ όλα να μην έχει καμιά σχέση με βιντεοπαιχνίδια.

Παιχνίδι με τους γονείς ;

Είναι βασικό για την οικοδόμηση και τη διατήρηση της σχέσης. Το κύριο καθήκον ενός γονιού είναι να διδάξει τις σημαντικές αξίες της ζωής στο παιδί του και να το βοηθήσει να επιλέξει το άθλημα, που αναμφίβολα θα του δώσει πρακτικά και χειροπιαστά παραδείγματα. Το να παίζουν οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους, από την άλλη, είναι σημαντικό για τους ίδιους, καθώς τα παιδιά έχουν έναν γνήσιο μεταδοτικό ενθουσιασμό, που θα τους ωθήσει να κάνουν πράγματα, που μόνοι τους ή με ενήλικες τις περισσότερες φορές δεν θα έκαναν.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ

Πώς διασκεδάζετε παρέα με τα παιδιά σας;

Σας παρουσιάζουμε μια σειρά απλών παιχνιδιών, διαμέσου των οποίων ξεκινάμε το χτίσιμο ενός κινητικού παζλ, χρήσιμου για το παιδί, για να ολοκληρώσει την κινητική του αποθήκη και συνολικά, πλεονέκτημα για την υγεία του και για τα προσόντα συναρμογής του. Μπορείτε να εφαρμόζετε ένα κάθε φορά ή συνδυασμό κάποιων, ώστε να μην αισθάνονται ανία οι μικροί ποδοσφαιριστές μας.

Καλή διασκέδαση

FREESBE

 

Τοποθετούμαστε ο ένας απέναντι από τον άλλο με ποικιλία κινήσεων και λειτουργιών

Χρησιμότητα : συναρμογή και αντίδραση οπτική και άνω άκρων, αν δε το παιχνίδι διαρκέσει και περισσότερο από 10’, τότε έχουμε και μια άσκηση ενδυνάμωσης.

ΡΑΚΕΤΕΣ ή Μπάντμιντον

Παίζετε όπως το τένις στην παραλία ή σε μια αλάνα στο βουνό ή στο πάρκο με παραλλαγές, είτε με το μπαλάκι του τένις, είτε με αυτό του μπάντμιντον, το οποίο δεν πρέπει να πέσει στο έδαφος.

Χρησιμότητα : συναρμογή, ευαισθησία οπτική και  απτική (αφής).

ΛΑΣΤΙΧΟ

Εξασφαλίστε ένα κοινό λάστιχο 5 μέτρων, ο μπαμπάς και η μαμά τοποθετούνται απέναντι ο ένας στον άλλο, συγκρατώντας το στο ύψος των αστραγάλων τους. Το παιδί πρέπει να ξεκινήσει απ’ έξω, κάνοντας άλματα πάνω από το λάστιχο (άλματα με οποιοδήποτε τρόπο, αφήστε τη φαντασία του ελεύθερη). Όταν το παιχνίδι γίνει εύκολο, τότε είναι η στιγμή να σηκώσουμε πιο ψηλά το λάστιχο (αρχικά στη γάμπα και στη συνέχεια στα γόνατα).

Χρησιμότητα : ταχύτητα και αντίδραση. Όταν το λάστιχο τοποθετείται στα γόνατα εκτελούμε και μια άσκηση δύναμης.

Mondo

Σχεδιάζουμε στο έδαφος μια διαδρομή με 8 σταθμούς. Σε κάθε σταθμό μπορούμε να τοποθετήσουμε πέτρες ή γενικότερα επιφάνειες που το παιδί θα πρέπει να σταθεί πάνω τους χωρίς να πέσει (τάβλες ισορροπίας, κουτιά, μπιτόνια κ.ο.κ.). Θα πρέπει να εκτελέσουμε τη διαδρομή των 8 σταθμών, από τον πρώτο έως τον όγδοο, διατηρώντας την ισορροπία μας, μένοντας πάνω στην επιφάνεια, χωρίς να πέσουμε. Αν χάσουμε την ισορροπία μας ξεκινάμε από κει που βγήκαμε στον επόμενο γύρο.

Χρησιμότητα : συναρμογή, ταχύτητα, ισορροπία.

Τένις σε στεφάνια

Σχεδιάζουμε στο έδαφος ένα στεφάνι στο εσωτερικού του οποίου πρέπει να αναπηδήσει η μπάλα μετά από σουτ βολέ που κάνουμε στη λογική του σερβίς. Στην αρχή κάνουμε εκατέρωθεν σερβίς με στόχο να περάσει η μπάλα από το στεφάνι και κάθε φορά που το πετυχαίνουμε κερδίζουμε έναν πόντο. Μετά την εξοικείωση σ’ αυτό μπορούμε να παίξουμε ποδοτένις, με αναπήδηση της μπάλας στο στεφάνι και πέρασμα στο τερέν του αντιπάλου. Κάθε φορά που η μπάλα ακουμπά στο γήπεδο του αντιπάλου κερδίζουμε πόντο.

Χρησιμότητα : οπτική και κινητική συναρμογή, ταχύτητα, αν το παιχνίδι διαρκέσει παραπάνω από 5’ εκτελούμε και μια άσκηση δύναμης.

Καρότσι

Ξαπλώστε το παιδί στο έδαφος, πιάστε το από τους αστραγάλους και μόνο με τα χέρια στο έδαφος, μετά το σύνθημά σας, να ξεκινήσει να διανύσει μια διαδρομή.

Χρησιμότητα : συναρμογή και δύναμη χεριών

Κλωτσήστε τη μπάλα σ’ ένα στεφάνι τοποθετημένο στο έδαφος

Ξεκινήστε τοποθετώντας το στόχο σχετικά κοντά. Όταν διαπιστώσετε πως η επίτευξη του στόχου είναι εύκολη, είναι η στιγμή της μετατόπισης του σε μακρύτερη απόσταση. Ένας πόντος για κάθε πετυχημένη προσπάθεια.

Χρησιμότητα : οπτική και κινητική συναρμογή, ευαισθησία επαφής

Σχοινάκι

Προμηθευτείτε δυο σχοινάκι, πιάστε τις άκρες με τα χέρια σας και δώστε ώθηση ώστε το σχοινάκι να γυρνά γύρω από το σώμα σας με ταχύτητα. Ξεκινήστε να πηδάτε με στόχο να κάνετε όσα περισσότερα άλματα μπορείτε σε συνεχείς περιστροφές.

Χρησιμότητα : δύναμη άνω και κάτω άκρων, ταχύτητα, αντίδραση.

Βάδισμα στις άκρες ενός πεζοδρομίου ή σε έναν κορμό δέντρου

Διατηρήστε την ισορροπία σας περπατώντας με το ένα πόδι μετά το άλλο, σε να πεζοδρόμιο ή σε έναν πεσμένο κορμό δέντρου (προσοχή η απόστασή τους από το έδαφος να είναι μερικά εκατοστά). Μπορείτε να αυξήσετε το βαθμό δυσκολίας διανύοντας την ίδια διαδρομή στο πεζοδρόμιο ή στον κορμό σε κανονικό βηματισμό.

Χρησιμότητα : ισορροπία

Άλματα σε πέτρες μέσα στο νερό

Στην άκρη της θάλασσας, τοποθετήστε μια επίπεδη πέτρα μέσα στο νερό και κάνετε όσο περισσότερες αναπηδήσεις πάνω σ’ αυτή, χωρίς να πέσετε στο νερό.

Χρησιμότητα : ευαισθησία επαφής, δύναμη άνω και κάτω άκρων, ισορροπία

Άλμα εις ύψος

Πάρτε μια μπάλα και πετάξτε τη, με τρόπο παρόμοιο όπως το πλάγιο άουτ, όσο πιο ψηλά μπορείτε

Χρησιμότητα : ενδυνάμωση χεριών, ισχύς

Σακοδρομία

Μπείτε σ΄ ένα σάκο, κρατήστε τις άκρες του με τα χέρι σας και προχωρήστε με άλματα προς τα εμπρός. Νικητής αυτός που φθάνει πρώτος στην μαμά, στη γραμμή του τερματισμού.

Χρησιμότητα : συναρμογή, ταχύτητα και αντίδραση ποδιών, ισορροπία

Άλματα

Πραγματοποιήστε διαφόρων ειδών άλματα (με το ένα πόδι, με τα πόδια ενωμένα) εμπρός ή πίσω. Το άλμα μπορεί να είναι πλάγιο ή κατακόρυφο.

Χρησιμότητα : συναρμογή, ταχύτητα και αντίδραση κάτω άκρων, δύναμη

Beach volley

Χρησιμοποιούμε ένα χώρο 18 χ 9 μέτρων, με ένα δίχτυ ψηλό τουλάχιστον 220 εκατοστών. Ρίξτε τη μπάλα πάνω από τη φιλέ στο χώρο του αντιπάλου. Είναι πόντος κάθε φορά που η μπάλα ακουμπά στο έδαφος.

Χρησιμότητα : ενδυνάμωση άνω άκρων, ανάπτυξη οπτικής και κινητικής συναρμογής

Beach soccer

Παίζουμε ένα παιχνίδι 5 εναντίον 5 στην άμμο, σ’ ένα χώρο τουλάχιστον 25 χ 12 μέτρων (ιδανικό είναι να κάνουμε μια παύση 3’ για κάθε 10’ παιχνιδιού, για φρεσκάρισμα). Αν δεν υπάρχουν κανονικές εστίες σχεδιάστε στο έδαφος ή βάλτε καλάμια.

Χρησιμότητα : ενδυνάμωση κάτω άκρων, βελτίωση αεροβικής και αναεροβικής ικανότητας

Ποδόσφαιρο σε ρηχά νερά

Παίζεται στην ακρογιαλιά με μια μπάλα : σουτάρουμε με τα πόδια σε 20 εκατοστά νερού. Ζευγάρια τοποθετημένα απέναντι σε απόσταση 10 μέτρων. Πραγματοποιούνται σουτ με το πόδι και με το κεφάλι

Χρησιμότητα : ισχύς κάτω άκρων ανάπτυξη ακροβατικών προσόντων, τεχνικών δεξιοτήτων

Πινγκ πονγκ

Συμβουλεύουμε να παίζετε καλύτερα 5 σετ των 21 πόντων (κάντε ένα διάλειμμα 2’ ανάμεσα στα σετ).

Χρησιμότητα : αντανακλαστικά, αντίδραση, οπτική και κινητική συναρμογή.

Τρέξιμο σλάλομ σ’ ένα χώρο ή στην άμμο

Σε μια διαδρομή 50 μέτρων τοποθετούνται 10 στίλοι ή καρέκλες σε διαφορετικές αποστάσεις μεταξύ τους, που καθορίζουν μια διαδρομή με 5 και 5 αλλαγές κατεύθυνσης. Με το σύνθημα τρέχουμε σε σλάλομ (οι γονείς απειλούνται με δυσάρεστες εκπλήξεις). Μετράμε το χρόνο σε κάθε προσπάθεια, με ένα μέγιστο των 5 επαναλήψεων.

Χρησιμότητα : ταχύτητα

Βόλτες με το ποδήλατο με αυτοσχέδια σπριντ

Επιλέξτε μονοπάτια για ποδήλατο, εύκολης και μέτριας δυσκολίας. Κάντε ποδήλατο για σχεδόν δυο ώρες (με μικρή παύση). Για να γίνει πιο ευχάριστη και ζωντανή η έξοδος, καθορίστε έναν ευδιάκριτο στόχο κάθε φορά, για να κάνετε σπριντ.

Χρησιμότητα : αεροβική και αναεροβική ενδυνάμωση

Περπάτημα στο βουνό

Ακολουθήστε μια διαδρομή χωρίς χρονικούς στόχους. Αν σας αρέσει κάθε λίγο κάντε ένα άνοιγμα 20 μέτρων. Για να καταπολεμήσετε πιθανή βαρεμάρα, μπορείτε να μαζεύετε λουλούδια ή φρούτα

Χρησιμότητα : αεροβική ικανότητα, ψυχαγωγία, υπομονή

Υδατοσφαίριση (με επαφή στο βυθό)

Κάντε ένα παιχνίδι (3 εναντίον 3, τουλάχιστον) στη θάλασσα ή στην πισίνα, με το νερό να μην υπερβαίνει τα 120 εκατοστά. Παίξτε με κανόνες αυτοσχέδιους όπως : πάρτε τη μπάλα με τα δύο χέρια, ή τρέξτε με τη μπάλα στο χέρι προς την αντίπαλη εστία.

Χρησιμότητα : γενική ενδυνάμωση, αντοχή

Κανό

Συμβουλεύουμε μια έξοδο στη θάλασσα ή στο ποτάμι ή στη λίμνη για δύο (γονιός και παιδί), που να μην υπερβαίνει τα 30 με 35 λεπτά ημερησίως.

Χρησιμότητα : ενδυνάμωση άνω άκρων

Σημαία

Φτιάξτε δυο ομάδες τριών ή περισσοτέρων ατόμων, που τοποθετούνται η μια απέναντι από την άλλη, στις αντίθετες πλευρές του χώρου (μέγιστο πλάτος 20 μέτρα). Σε κάθε παίκτη θα δοθεί ένας αναφερόμενος αριθμός. Ο διαιτητής τοποθετεί τη σημαία στο κέντρο του χώρου και καλεί έναν αριθμό. Ο παίκτης που ακούει τον αριθμό του πρέπει να τρέξει να αρπάξει τη σημαία και σε συνεργασία με τους συμπαίκτες του, να την μεταφέρει στη βάση εκκίνησης της ομάδας του χωρίς να δεχτεί άγγιγμα από παίκτη της αντίπαλης ομάδας.

Χρησιμότητα : επιτάχυνση, αντίδραση, συγκέντρωση, ανάπτυξη στρατηγικών.

Διελκυστίνδα

Φτιάξτε δυο ομάδες με τουλάχιστον 3 μέλη και προμηθευθείτε ένα σκοινί μήκους 10 μέτρων. Οι δυο ομάδες τοποθετούνται με έναν επικεφαλή στο σκοινί και με το «πάμε», ξεκινούν να τραβούν. Νικητές είναι αυτοί που διατηρούνται όρθιοι ή αυτοί που τραβούν τον αντίπαλο προς το μέρος τους, πέρα από τη γραμμή που καθορίζει στο έδαφος το γήπεδο της κάθε ομάδας.

Χρησιμότητα : ισχύς άνω και κάτω άκρων. Ισορροπία, στρατηγική

Ταξιδεύοντας στα παιδικά μας χρόνια

Ήμουν ένα παιδί τυχερό. Είχαμε τη δυνατότητα και το χρόνο να παίζουμε στο δρόμο, καθώς τα αυτοκίνητα ήταν λιγοστά, οι ρυθμοί ζωής διαφορετικοί. Τα παιχνίδια άρχιζαν νωρίς το απόγευμα (δεν υπήρχαν τα φροντιστήρια, ούτε το ολοήμερο σχολείο) και τέλειωναν ανάλογα με τις εποχές: το χειμώνα με του που έπεφτε το σκοτάδι, ενώ σε καλές καιρικές συνθήκες, ήταν οι γλυκές φωνές των μητέρων που φώναζαν ότι το δείπνο είναι έτοιμο στο τραπέζι.

Όταν δεν παίζαμε ποδόσφαιρο επινοούσαμε χιλιάδες παιχνίδια, μερικές φορές επικίνδυνα, όπως σκαρφαλώνοντας στην κορυφή δέντρων, βαρελιών ή πηδάγαμε κάγκελα ή διάφορα εμπόδια, κρυφτό, κυνηγητό, επτάπετρο και άλλα διάφορα που είχαν τον ίδιο παρανομαστή:  τη χρήση του σώματός μας για δεκάδες ώρες την εβδομάδα.

Παραθέτουμε, κλείνοντας μερικά παιχνίδια της παιδικής μας ηλικίας, για να σας βοηθήσουμε να ανατρέξετε στη μνήμη σας, να θυμηθείτε παιχνίδια που παίζατε ως παιδιά, αλλά και να αφήσετε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία σας ελεύθερες, να φτιάξουν τα δικά σας παιχνίδια.

Τα Μήλα

Παιχνίδι που παίζεται με μπάλα, με περισσότερα από τέσσερα παιδιά. Χωρίζονται σε δυο ομάδες και στέκονται η μια απέναντι στην άλλη σε ορισμένη απόσταση. Στο μέσο στέκονται άλλα παιδιά. Οι ομάδες των παιδιών, που βρίσκονται στις άκρες, πετάνε τη μπάλα και προσπαθούν να χτυπήσουν τα παιδιά που είναι στο κέντρο. Χτυπημένο θεωρείται το παιδί όταν η μπάλα το χτυπήσει. Τα παιδιά που βρίσκονται στο κέντρο προσπαθούν να αποφύγουν τα χτυπήματα γιατί όποιο χτυπηθεί βγαίνει έξω.

Όταν όμως κάποιο παιδί της ομάδας του κέντρου κατορθώσει να πιάσει τη μπάλα στον αέρα, τότε κερδίζει ένα μήλο που συμβολικά σημαίνει πως απέκτησε ένα πλεονέκτημα. Το παιδί που έχει κερδίσει το μήλο δε βγαίνει έξω έστω κι αν χτυπηθεί με τη μπάλα αλλά χάνει το μήλο του. Έχει ακόμα το δικαίωμα να ξαναφέρει μέσα στο παιχνίδι κάποιο απ’ τα παιδιά που έχουν χτυπηθεί και έχουν βγει έξω. Όταν κάποιο παιδί της ομάδας του κέντρου πιάσει τη μπάλα και του ξεφύγει τότε καίγεται και βγαίνει έξω.

Στο τέλος, όταν έχει μείνει μόνο ένα παιδί μέσα, πρέπει να το χτυπήσουν με δέκα ριξιές. Αν αυτό δε γίνει κατορθωτό, τότε νικήτρια είναι η ομάδα του κέντρου.

Εφτάπετρο

Μία μπάλα, μια στοίβα από εφτά πέτρες τοποθετημένες η μία πάνω στην άλλη και δυο ομάδες παιχτών (3-6 άτομα ανά ομάδα). Η μια ομάδα έριχνε την μπάλα προς την πλευρά που ήταν στημένες οι εφτά πέτρες με σκοπό να τις ρίξει. Αν τις έριχνε, προσπαθούσε να τις ξαναστήσει χωρίς οι παίκτες της άλλης ομάδας να μπορέσουν να τους κάψουν (δηλ. να τους πετύχουν με την μπάλα ) . Αν το κατάφερναν, παίρνανε έναν πόντο και ξαναέπαιζαν. Αν όχι, οι ομάδες άλλαζαν ρόλους.

Πηγή:http://demetrio-nuovocalcio.blogspot.com/2012/07/blog-post.html

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X