Διάστημα

Επιστήμονες εντόπισαν τον κρυφό πλανήτη 9 του ηλιακού μας συστήματος

Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι βρήκαν αποδείξεις περί ύπαρξης ενός κρυμμένου πλανήτη στο ηλιακό μας σύστημα ο οποίος συμπεριφέρεται πολύ περίεργα, αποτελώντας το λεγόμενο Πλανήτη 9. Εδώ και πολλά χρόνια οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η ασυνήθιστη συμπεριφορά στην άκρη του ηλιακού μας συστήματος, μπορεί να εξηγηθεί από έναν άλλον πλανήτη που δεν έχει ανακαλυφθεί.

Και αυτό γιατί εξηγεί τις τροχιές των αντικειμένων στην άκρη του ηλιακού μας συστήματος, περισσότερο από 250 φορές την απόσταση από τον Ήλιο.

Ο Konstantin Bogytin, αστρονόμος ο οποίος θεωρείται ότι εδραίωσε την θεωρία αυτή αναφέρει ότι αυτός και η ομάδα του έχουν βρει αποδείξεις που υποστηρίζουν ότι ο πλανήτης αυτός υπάρχει. Η εργασία τους αντιπροσωπεύει την πιο ισχυρή απόδειξη περί ύπαρξης ενός Πλανήτη 9.

Στη νέα εργασία, οι επιστήμονες εξέτασαν ένα σύνολο δια-Ποσειδώνιων αντικειμένων, ή TNOs, ένας όρος που χρησιμοποιείται για τα αντικείμενα που βρίσκονται στην άκρη του ηλιακού συστήματος, πέρα από τον Ποσειδώνα.

Η εργασία εξέτασε αυτά τα αντικείμενα που η κίνησή τους γίνεται ασταθής επειδή αλληλεπιδρούν με την τροχιά του Ποσειδώνα. Αυτή η αστάθεια σήμαινε ότι ήταν πιο δύσκολο να κατανοηθούν, οπότε συνήθως οι αστρονόμοι που εξετάζουν έναν πιθανό πλανήτη Εννέα απέφευγαν να τα χρησιμοποιήσουν στην ανάλυσή τους.

Οι ερευνητές σε αυτή τη μελέτη κοίταξαν προς αυτά τα αντικείμενα και προσπάθησαν να κατανοήσουν τις κινήσεις τους. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι η καλύτερη εξήγηση που μπορούν να δώσουν είναι ότι προέρχονται από έναν άλλο, ανεξερεύνητο πλανήτη.

Η ομάδα πραγματοποίησε μια σειρά από προσομοιώσεις για να κατανοήσει πώς οι τροχιές αυτών των αντικειμένων επηρεάζονται από μια ποικιλία πραγμάτων, συμπεριλαμβανομένων των γιγάντιων πλανητών γύρω τους, όπως ο Ποσειδώνας, της “γαλαξιακής παλίρροιας” που προέρχεται από τον Γαλαξία μας και των διερχόμενων άστρων.

Ωστόσο, η καλύτερη εξήγηση για τις τροχιές τους προέκυψε από το μοντέλο που περιλάμβανε τον Πλανήτη 9 και ο οποίος δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμη.