Ο μυστηριώδης κρυμμένος πλανήτης που αλλάζει το ηλιακό σύστημα

Ένας πλανήτης φάντασμα, με μάζα 1,5 έως 3 φορές μεγαλύτερη από αυτή της Γης, θα μπορούσε να κρύβεται στο Ηλιακό Σύστημα, στη ζώνη Kuiper που εκτείνεται πέρα ​​από την τροχιά του Ποσειδώνα.

Αυτό δείχνουν οι προσομοιώσεις που δημοσιεύτηκαν στο The Astronomical Journal από δύο Ιάπωνες αστροφυσικούς, την Patryk Sofia Lykawka του Πανεπιστημίου Kindai στην Οσάκα και τον Takashi Ito του Εθνικού Αστρονομικού Παρατηρητηρίου της Ιαπωνίας.

Την τελευταία δεκαετία αρκετές μελέτες έχουν υποθέσει την ύπαρξη ενός πλανήτη στην άκρη του ηλιακού συστήματος, του λεγόμενου Πλανήτη Εννέα. Αυτή η νέα έρευνα, ωστόσο, επισημαίνει την πιθανή ύπαρξη ενός πλανήτη ακόμα πιο κοντά μας, στη ζώνη του Kuiper.

Αυτή η περιοχή σε σχήμα δακτυλίου περιέχει πολλά μικρά αντικείμενα, όπως αστεροειδείς, κομήτες και άλλα μικρά κομμάτια υλικού, που πιθανώς αποτελούνται από πάγο. Οι δύο Ιάπωνες αστροφυσικοί παρατήρησαν ότι ορισμένα από αυτά τα αντικείμενα συμπεριφέρονται ανώμαλα, σαν να επηρεάστηκε η τροχιά τους από τη βαρυτική έλξη ενός μεγαλύτερου αντικειμένου. Μετά από αυτά τα δεδομένα, πραγματοποίησαν μια σειρά προσομοιώσεων υπολογιστή για να αναζητήσουν μια εξήγηση.

Τα αποτελέσματα έδειξαν την ύπαρξη ενός πλανήτη στη ζώνη Kuiper ως πιθανή. Σύμφωνα με υπολογισμούς θα έπρεπε να έχει μάζα από 1,5 έως 3 φορές αυτή της Γης, κλίση περίπου 30 μοιρών και τροχιά που θα να το φέρει σε απόσταση από τον Ήλιο μεταξύ 250 και 500 αστρονομικών μονάδων (μία αστρονομική μονάδα είναι η απόσταση που χωρίζει τη Γη από τον Ήλιο μας, ίση με περίπου 149,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα).