Κοινωνία

«Τελειώνει» την συνθήκη του Μοντρέ ο Ερντογάν: Μεγαλειώδης φιέστα για τη Διώρυγα

«Τελειώνει» την συνθήκη του Μοντρέ ο Ερντογάν: Μεγαλειώδης φιέστα για τη Διώρυγα
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Για «ιστορική, νέα σελίδα» στα έργα υποδομής στην Τουρκία έκανε λόγο ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στη διάρκεια τελετής θεμελίωσης για την πρώτη γέφυρα που αφορά στο αμφιλεγόμενο εγχείρημα της κατασκευής της Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης.

Να θυμηθούμε ότι ήταν η Συνθήκη του Μωντρέ αυτή που δεν επέτρεψε το ΝΑΤΟ να «εισβάλει» μαζικά με πολεμικά σκάφη το 2014 όταν έγινε η απόσχιση της Κριμαίας. Με ένα τέτοιο έργο στα χέρια ο Τούρκος πρόεδρος θα θεωρεί ότι θα ελέγχει την ροή κάτι που κανείς δεν μπορεί να γνωρίσει μετά που θα καταλήξει από πλευράς ΗΠΑ και Ρωσίας.

Οι σημερινές πραγματικότητες – όπως απειλές για το Βόσπορο και την Κωνσταντινούπολη από το αναπτυσσόμενο θαλάσσιο εμπόριο – έκαναν την Canal Istanbul αναγκαιότητα, τόνισε και σημείωσε ότι ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από το Στενό της Κωνσταντινούπολης αυξήθηκε ετησίως από 3.000 τη δεκαετία του 1930 σε 45.000, ο πρόεδρος δήλωσε ότι οι προβλέψεις προβλέπουν έως και 78.000 πλοία που θα μπορούσαν να κάνουν το ταξίδι μέχρι το 2050, με κάθε μεγάλο πλοίο να ενέχει σοβαρό κίνδυνο για την Κωνσταντινούπολη. .

Ο Ερντογάν τέλος, τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο, αποτελεί μια εναλλακτική διαδρομή που συνδέει τη Θάλασσα του Μαρμαρά με τη Μαύρη Θάλασσα, όπως είναι απαραίτητο για την ασφάλεια της Κωνσταντινούπολης λόγω της αυξανόμενης κυκλοφορίας των πλοίων μέσω του Βοσπόρου, που είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα θαλάσσια περάσματα στον κόσμο.

Έξι γέφυρες

Σημείωσε, επίσης, πως συνολικά έξι γέφυρες θα διασχίσουν τη Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια και το κόστος θα ανέρχεται περίπου σε 15 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι σχετικές εξαγγελίες του τούρκου προέδρου για την επικείμενη κατασκευή έγιναν πριν από 11 χρόνια, ωστόσο «η πρόοδος του έργου καθυστέρησε λίγο λόγω των εσωτερικών και εξωτερικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η Τουρκία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου».

«Εδώ είμαστε μαζί σήμερα για να ολοκληρώσουμε όλες τις προετοιμασίες και να θέσουμε τα πρώτα θεμέλια στο πλαίσιο του έργου. Γιατί ήταν απαραίτητο αυτό το έργο; Ο Βόσπορος αποτελεί ένα από τα πιο πολυσύχναστα πλωτά σταυροδρόμια για τη διέλευση πλοίων» ανέφερε, συμπληρώνοντας πως με αυτό το έργο θα δυναμώσει η οικονομία και η ευημερία της Τουρκίας.

Από την πλευρά του, ο τούρκος υπουργός Μεταφορών, Αντίλ Κιριτσάλογλου υπογράμμισε πως το νέο κανάλι στην Κωνσταντινούπολη θα είναι 13 φορές πιο ασφαλές από εκείνο του Βοσπόρου.

Το σύνολο του έργου

Τέλος, σε ένα 8λεπτο βίντεο παρουσιάζεται ο σχεδιασμός του έργου που αναμένεται να αλλάξει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, αλλά και τις οικονομικές προοπτικές της τουρκικής οικονομίας.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X