Θέμα

Καταπέλτης ο Ευθύμης Λέκκας για τα έργα μετά τον Ιανό: Θα μπορούσαν να γίνουν έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά

Καταπέλτης ο Ευθύμης Λέκκας για τα έργα μετά τον Ιανό: Θα μπορούσαν να γίνουν έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά
ViberViber MessengerMessenger WhatsAppWhatsApp
Ακούστε το άρθρο

Καταπέλτης είναι ο καθηγητής Ευθύμης Λέκκας. Κάνει λόγο για  λανθασμένα έργα μετά τον Ιανό, αφήνει υπονοούμενα για έργα που έγιναν από άλλους φορείς και όχι τις περιφέρειες ή τους δήμους, ενώ μιλά και για λάθος σχεδιασμό της Εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας για την  κακοκαιρία Daniel και τη σφοδρότητά της, τις καταστροφές που προκάλεσαν οι πλημμύρες και τα αντιπλημμυρικά έργα εξήγησε ότι υπήρχαν σημεία στα οποία θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις, κυρίως σε οδικά δίκτυα, κάνοντας λόγο για «αστοχίες» σε έργα μετά τον Ιανό.

«Μετά τον Ιανό δρομολογήθηκαν έργα τα οποία αστόχησαν, πχ τα συρματοκιβώτια τα οποία τοποθετήθηκαν λάθος στον Πάμισο ποταμό με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές και μεγάλες ζημιές».

Ο κ. Λέκκας σημείωσε ότι τα έργα δεν δρομολογήθηκαν από περιφέρειες και δήμους, αλλά από άλλους φορείς αμέσως μετά την κακοκαιρία «Ιανός». «Θα μπορούσαν να γίνουν καινοτόμα έργα, έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά, είναι δεδομένο» (υπενθυμίζεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκθείασε τον τρόπο που έγιναν τα έργα μετά τον Ιανό και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να ακολουθηθεί το ίδιο μοντέλο και τώρα).

Παράλληλα, σημείωσε ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν ήταν δυνατό να γίνουν έργα που θα μπορούσαν να σταματήσουν την καταστροφή από τις πλημμύρες.

«Θα πρέπει να σκεφτούμε να αλλάξουμε και τα επιχειρησιακά μας σχέδια. Υπάρχει τεράστιος επιστημονικός και τεχνικός προβληματισμός. Βλέπουμε ένα βαρομετρικό χαμηλό να πλησιάζει, εκτιμούμε ότι ίσως προκαλέσει καταστροφές, αλλά μας λείπει η γνώση του τι καταστροφές θα προκαλέσει, σε ποιο χώρο και σε ποια έκταση. Αυτό μας λείπει ώστε να σχεδιάσουμε τις επιχειρήσεις μας».

Αναφορικά με την Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και την ασφάλειά, ο καθηγητής είπε: «Πιστεύουμε ότι είναι λανθασμένος σχεδιασμός που δεν έλαβε υπόψιν τους φυσικούς κινδύνους της περιοχής και του τεχνικού έργου. Πρέπει να αυξήσουμε την ανθεκτικότητα των κρίσιμων υποδομών», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories
X